• Sofistikerad

HSSG

snälla kan någon förklara för mig vad HSSG är för något? är det i någon form av en spolning?

• Svar på tråden HSSG
  • aylen

det är en spolning och en röntgen av äggledare. Detta är ingen behandling utan görs vid utredning för att se om det finns någon passage.

• Mam Sam

Är det en hysteroskopi?
    En sån gjorde jag i går..

• aylen

man sam: vet inte vad en sån undersökning går ut på, vill du förklara?? Om de har sprutat kontrastvätska så stämmer det.

• Sofistikerad

aylen: konstigt alltså.. den läkaren vi hade sa att dom kollar innan med något om det är stopp, och om det är det så gör dom en spolning.. nu har vi fått en annan läkare och hon gör en spolning pang på bara.. vill inte..

• aylen

sofistikerad: nä, man kan inte kolla på annat sätt än att göra en spolning, vet inte varför din läkare sagt så, men det stämmer inte.Själv gjorde jag en spolning förra månaden. Jag vill inte skrämma dig men det gjorde hemskt ont. Läkaren sa att det känns som förlossningsvärkar, då man sputar vätskan. Men det betyder inte att alla känner smärta. Finns säkert de som inte kännt något alls.
    lycka till!

• Mam Sam

Jag gjorde min "spolning" i narkos därför att dom gick in och gjorde en titthåls opration.
    Blev intuberab låg i respirtor och hela alltet. Därefter spolade dom med kontrast och såg om hinder fanns. Därför att dom gick in med titthål var att dom nog trodde att jag hade stopp i nån äggledare med tanke på att jag tydligen haft Klamydia som jag inte visste om. ( "Kul" med tanke på att man bare haft två sex partners)
    Det var inte så utan vi är bara oförklarligt barnlösa, operatören skall föreslå¨för min gynokolog att jag skall äta Pergo time och bli inseminerad.

• Sofistikerad

Mam Sam: Okej, vad trist att ni är oförklarligt barnlösa. det är jag rädd för att dom ska säga till oss, men vi har ju iaf svart på vitt att killen har dålig sperma..

min förra läkare sa att dom troligen gör laparoskopi för att titta, och göra spolning på samma gång.. men nu får jag inte de längre eftersom dom bytte läkare..
    jag vill bli sövd, jag vägrar göra spolningen annars. men jag får för mig att dom inte kommer att gå med på det, och stoppa hela utredningen där.. fyfaaan..

Svar på tråden HSSG