• Anonym (studera)

Lön systemutvecklare?

Har sökt en ky-utbildning som systemutvecklare inriktning databasdesign. De ringde mej i dag och sa att jag egentligen inte har behörigheten men att mitt personliga brev var så pass intressant då jag jobbat mycket med sådant privat så de ville träffa mej och prata lite.. nu är jag så jävla kluven då jag har fått ett sommarvik som chaufför med möjlighet till anställning i höst.. Vet inte hur jag ska ställa mej till om jag får både anställning och kommer in på skolan.. Så det jag vill veta är om det är någon som jobbar som likvärdig det jag blir och hur mycket ni tjänar ungefär?

• Svar på tråden Lön systemutvecklare?
  • mimmipigg

Vad är ky-utbildning?

Har man nån slags högskoleutbildning på detta område så ligger nog ingångslönen på åtminstone 25' gissar jag... jag jobbar med liknande men har jobbat länge så jag vet inte exakt vad ingångslönerna är nu. Beror på om du jobbar fast/statligt/privat/som konsult också.
    På sikt är det ju (gissar jag) ganska mycket bättre betalt än chaufförjobb (har iofs ingen aning om vad dom tjänar) och du har större utvecklingspotential och kanske bekvämare arbetstider, bättre arbetsmiljö och bättre arbetsmarknad.

• Anonym (systemvet)

Jag är systemvetare från Högskola - har 160 poäng och gick ut 1995. Idag tjänar jag nästan 40 000. Tror de flesta systemvetare med något års erfarenhet tjänar över 25 000.

• Anonym (studera)

ky-utbildning är en utbildning där 1/3 av utbildningen är arbetsplatsförlagd.. Alltså praktik. Så det är ju riktigt bra..
    Jo.. det är ju bättre betalt än chaufförsjobb fast tveksam till arbetstiderna på detta jobb.. då det är ett flexjobb där jag börjar från 7-9 och slutar mellan 13-17. Men självklart är utvecklingspotentialen bättre! Sen sitter jag med studielån för två års pluggande med bara cirka 8000 i månaden.. Så jag är så jävla kluven..

• Anonym (studera)

systemvetare är det ungefär vad jag kommer bli också? har inga koll på begreppen.. :)