Inlägg från: Anonym (studera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (studera)

Lön systemutvecklare?

Har sökt en ky-utbildning som systemutvecklare inriktning databasdesign. De ringde mej i dag och sa att jag egentligen inte har behörigheten men att mitt personliga brev var så pass intressant då jag jobbat mycket med sådant privat så de ville träffa mej och prata lite.. nu är jag så jävla kluven då jag har fått ett sommarvik som chaufför med möjlighet till anställning i höst.. Vet inte hur jag ska ställa mej till om jag får både anställning och kommer in på skolan.. Så det jag vill veta är om det är någon som jobbar som likvärdig det jag blir och hur mycket ni tjänar ungefär?

• Svar på tråden Lön systemutvecklare?
  • Anonym (studera)

ky-utbildning är en utbildning där 1/3 av utbildningen är arbetsplatsförlagd.. Alltså praktik. Så det är ju riktigt bra..
    Jo.. det är ju bättre betalt än chaufförsjobb fast tveksam till arbetstiderna på detta jobb.. då det är ett flexjobb där jag börjar från 7-9 och slutar mellan 13-17. Men självklart är utvecklingspotentialen bättre! Sen sitter jag med studielån för två års pluggande med bara cirka 8000 i månaden.. Så jag är så jävla kluven..

• Anonym (studera)

systemvetare är det ungefär vad jag kommer bli också? har inga koll på begreppen.. :)
    Kolla här gärna:
    www.pluskompetens.se
    Gå in på ky-högskolan
    Sen står det certifierad systemutvecklare där.

• Anonym (studera)

Om man säger såhär.. Jag har det som en hobby. Men hade aldrig satt mej i skolbänken om jag hade haft ett jobb jag trivts med.. Sen att den är inriktad på microsoft är väl inga problem då grunderna är i princip detsamma?

• Anonym (studera)

Men om man är inriktad mot microsoft så går det väl relativt lätt att bredda sin utbildning.. även om man kanske inte kan få det på papper.. hänger du med?

Vad gör du nu då? och vad tjänar du?

• Anonym (studera)

Okay. Det finns ju möjligheter iaf! hehe..
    Jag får se hur jag gör med allt.. har ju inte ens kommit in någonstans haha.. Sen vill jag liksom inte sätta mej med en utbildning och skulder utan att veta att jag kommer få ut nåt av det.. kanske inte ens vill jobba inom det.. har ju bara hållt på som hobby liksom..

Svar på tråden Lön systemutvecklare?