• gookie

Olivolja till huden

Har fått sveda på huden men det börjar bli bättre nu. Smörjer mig med weleda havandeskapsolja, vet att det inte förhindrar bristningar men det känns bra. Jag smörjer mig två gånger om dagen, oftare nu när huden varit irriterad. Det blir rätt dyrt gör slut på minst två flaskor i månaden. Tänkte på olivolja e det bra för huden? Det blir ju lite billigare så kan man varva med det

• Svar på tråden Olivolja till huden
  • Alicantina

Ja de går säkert bra. Jag har använt mig av en billigare variant apotekets mandelolja den är jättebra. Alltså billigare än weledas!

• Siggelvira

Jag brukar bada i vanlig olivolja eller i rapsolja och det hjälper mot mina eksem. Så jag tror säkert att du kan använda vanlig olivolja.

• gookie

Då kör jag på det Vad kostar mandeloljan och på vilket sett e den bra?

• KattenEnzo

Jag köpte apotekets olivolja och tycker den funkar super. Den ska ju va riktigt fet och det känns det att den är, utan att den ligger som en obehaglig hinna efteråt, liksom... Den e kanske likvärdig med apotekets mandelolja, har dock inte provat den.

• Alicantina
    gookie skrev 2007-05-22 20:53:40 följande:
    Då kör jag på det Vad kostar mandeloljan och på vilket sett e den bra?
    Den är bra för att den går in i huden rätt så snabbt,
    den luktar inget speciellt och har allmänt välgörande
    effekt. Jag minns inte riktigt vad den kostade, men inte mer
    än 50kr i alla fall.
  • diadem

Lush har en jättebra massageolja som är bra för ansträngd hud, mjukar upp väldigt skönt! Den består av bl.a kakaosmör, lavendelolja och neroliolja. Just neroli och lavendel tillsammans sägs enligt en bok om eteriska oljor kunna hjälpa till att bleka ev. hudbristningar hos gravida.

Den är iallafall väldigt mjuk och behaglig. Den är i kakform som jag tycker är lättare att smörja ut på kroppen än oljor i flaska då man lätt tar för mkt eller spiller när oljan är rinnande.

Jag tror inte att olivolja är dåligt, bada gärna med det om du har möjlighet.

Massagekakan från Lush kostar 79 kr och räcker ganska länge om man inte slösar (överflödet absorberas ju ändå inte av huden).

Lush har butiker i Stockholm, Göteborg, Västerås, Luleå, Uppsala, Gävle samt på internet (www.lush.se). Massageoljan heter Therapy.

Lycka till!

• Kringlan L

Jag har använt vanlig olivolja alla tre graviditeterna, funkar hur bra som helst.
    Luktar ju inte jättegott, men brukar smörja in mig med min vanliga lotion när oljan gått in i huden.. =)

Svar på tråden Olivolja till huden