Sänggavel med förvaring i??
Vart finner jag sådana??
Vart finner jag sådana??
vet inte om det är såna du menar men jag såg nån från ikea där det liksom var hyllor som gick på räls man kunde föra in bakom sänggaveln eller välja att ha framme.. jättesnyggt!
finns en växasäng i en serie som heter Kid, som vi ska köpa till min son. Där är förvaringsmöjlighet i sänggaveln, låda under sängen osv..
http://www.sieva.fi/swe/index.php?mother=&group=00000018&level=&prod_id=00000018&mag_nr=1
om du nu menade sänggavel för barn
Ikea har en del varianter.
www.ikea.se
Jag menade sänggavel till en dubbelsäng
Muzzan... kommer du ihåg vilken sängram det var?=
aha Ja då har Malm nåt sånt.
Malm, men det finns inget på hemsidan, jag har kollat½!
malm på ikea.
småbarnsliv: var precis inne och kollade deras hemsida men hittade inte den jag menade.. finns en yyyyyyttepyyyyytte liten chans att jag minns fel på företag.. såg det i nåt program typ roomservice och tyckte det var smart och snyggt!
Det är malm som har en skitsnygg sådan, finns bara till 180 sängar. Hittade här, längst ner men det går inte att klicka på den. Du ställer den liksom bakom sängen, så kan du dra in och ut "hyll-lådorna".
www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay&catalogId=10103&langId=-11&topcategoryId=15558&parentCats=15558*15617*15620&categoryId=15620&cattype=sub&pageNumber=0
Äh, www.ikea.se klicka på sängbord, sist på sida 2.
Ikea Malm
Den har vi till vår dubbelsäng som även den är en Malm. Mycket praktisk. Är som ett skåp med hyllor man drar fram. Går inte på räls men hjul.
Vår säng är 180 cm och huvudgaveln är bara 160 cm. Dock har vi skaffat en mörk stenskiva som är 180 cm och ska ligga ovanpå. det gör att dom blir lika långa och gör ett riktigt snygg och elegant look.
Har härliga lite högre madrasser till så det ser riktigt bra ut och vi ligger kanon. Ingen ser "oredan" i sänghyllan, för den skjuter man ju in :)
Jag har den gaveln från ikea...snygg tycker jag! men den är till 160 sängar egentligen, men jag har den till min 180 säng...lite lite för kort men det funkar ändå!!!
Hehe, jag som hade för mig att den bara fanns till 180 sängar
ja just det!!! den är det!!! då var det ikea iaf!!! :D
Hmm men då måste man köpa Malms vanliga sänggavel först & sedan den då?
småbarnsliv: nej vi har bara gaveln, inte vanliga säng stommen.
aha okej jag får åka upp & kika sedan