• Hoppetossan 79

Förlossning och BB Östra/Mölndal - är du nöjd/missnöjd?

Är främst ute efter vilket som har flest missnöjda mammor Så om du fött flera gånger på samma sjukhus och är nöjd en gång och missnöjd en så svara missnöjd. Men kommentera gärna varför också

Syskon på G ~ BF 31 maj - 7 juni 2007
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 08:34:48:
    fjärde alternativet ska naturligtvis vara MÖLNDAL -missnöjd!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förlossning och BB Östra/Mölndal - är du nöjd/missnöjd?
  • Hoppetossan 79

Även ni som är nöjda får gärna kommentera varför Så puffas ju tråden på samtidigt också

Syskon på G ~ BF 31 maj - 7 juni 2007
  • Heidi1

mödal o e nöjd när jag var på förlossningen men på lättBB så var d en surtant som jobbade, emn vet andra som har haft kanon personal på lättBB

• milkit

Vi födde på Mölndal och vart jätte nöjd, bortsett från att sambon inte fick stanna första natten!..Anledningen till att vi valde Mölndal var för att min sambo som har en pojk sedan tidigare var jätte missnöjd med Östra, där dom födde! Personalen hade varit jätte otrevlig.

• Doodin

Östra  2gånger. Jättenöjd båda gångerna! Duktig och omhändertagande personal vid förlossingen.

ღღAdam 011028 ღღღ Ellen 051202 ღღ
  • Axels och Annies mamma

Mölndal och jättenöjd. Var på lättvårds BB, mannen fick stanna alla 3 nätterna. Stannade pga att Axel inte gick upp i vikt som han skulle, så vi var kvar tills kurvan vände uppåt igen. Kommer att välja Mölndal igen den dagen det är dags för syskon.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Hallau

Hände något när jag skulle rösta.
    Födde på östra -04 och åker aldrig dit igen. Förlossningen var ok. Men bb var ingen höjdare.
    Efter en jobbig förlossning fick jag opereras. Där fick jag ingen info om min son som de oxå rusat iväg med, trots att jag fråga flera ggr. Sedan kom ingen och hämta mig till bb, låg där bortglömd.Väl på bb möter jag min man som varit orolig för mig. Han hade inte heller fått någon info om mig.
    Till råga på allt fick vi bb:s bästa rum, korridorens toalett. Personalen på bb var almänt otrevliga och sa olika saker hela tiden.
    Jag åkte hem ganska snart.
    Detta var ändå inte allt som hände.

• blackangel

Skrev nöjd med Mölndal. Men kom på efteråt att BB-avdelningen var ingen höjdare.. Däremot var förlossningen jättebra.

• Karlin

Födde på Östra, nöjd med förlossningen men missnöjd med BB så jag har inte röstat på något av alternativen.

• bigmacoco

Födde på Östra okt -04 resp sept -06. Det var bra mycket bättre andra gången, -04 var det rätt kasst. Ingen ordning på nånting, och vi blev väckta av ny personal hela tiden. Allt tog en faslig tid, och när vi ville åka hem (sa till kl 10.00) så bemöttes vi otrevligt. Kl 17.00 fick de ändan ur vagnen och skrev ut oss!! Då blev jag och Kalle utslängda ur rummet, DET skulle gå snabbt minsann. Visst, de var underbemannade (vilket öht inte märktes med alla som sprang där och inte verkade göra ngt...) men det var ruskigt dåligt skött allting.

2006 var det toppen!!! Bra personal, bra rutiner, snabba bud och allmänt lugnt och skönt.

• bigmacoco

Hallau skrev 2007-05-23 08:34:59 följande:

Hände något när jag skulle rösta.Födde på östra -04 och åker aldrig dit igen. Förlossningen var ok. Men bb var ingen höjdare. Efter en jobbig förlossning fick jag opereras. Där fick jag ingen info om min son som de oxå rusat iväg med, trots att jag fråga flera ggr. Sedan kom ingen och hämta mig till bb, låg där bortglömd.Väl på bb möter jag min man som varit orolig för mig. Han hade inte heller fått någon info om mig. Till råga på allt fick vi bb:s bästa rum, korridorens toalett. Personalen på bb var almänt otrevliga och sa olika saker hela tiden. Jag åkte hem ganska snart.Detta var ändå inte allt som hände.
    Ja, det var bedrövligt 2004!! Efter det måste de ha ändrat på ngt för 2006 var det jättebra.
Svar på tråden Förlossning och BB Östra/Mölndal - är du nöjd/missnöjd?