• Rebekah84

pci bryggenhet?

anni83 skrev 2007-05-23 09:20:50 följande:
    hej alla datakunninga=)rensade min dator och installerade windows xp och nu står det ett frågetecken under enhetshanteraren på pci bryggenhet?vad menas med det? vad ska jag gör för att få datorn att funka??vore tacksam för svar.//anni
    Har du testat att uppdatera moderkortsdrivrutiner? Är det något som inte fungerar pga av detta eller stör du dig bara på det gula utropstecknet?
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Rebekah84
    R Franklin skrev 2007-05-23 16:25:12 följande:
    Dagens hint:Tillverkarna skriver i regel på prylarna vem som tillverkat dem och vilken modell det är, öppna låda och kolla efter.
    det finns ett svårt sätt också

Öppna enhetshanteraren, högerklicka på grejen med gult utropstecken, välj Properties/alternativ

Ta fliken Detaljer/Details

Välj hårdvaruID elelr Hardware ID

Skriv av det som står och lägg in här så ska jag ta fram drivisarna.
  • Rebekah84

Jo det ärr nog drivrutner hon behöver. Troligen chipset drivers.

Men, det namnet på moderkortet du skickade är ett namn på ett grafikkort. Blir lite snurrigt...

Agaith skrev 2007-05-23 22:01:27 följande:
    skulle tro att det är drivar du behöver. Finns några att titta på här.Kolla vad du har för operativsystem och ladda hem drivers till detta så skall du nog få igång allt, om det är det som är felet.
    Hon kan ju inte ladda hem drivrutiner för operativsystemet utan det för ju göras för hårdvaran.
  • Rebekah84
    Agaith skrev 2007-05-23 22:15:17 följande:
    jo, men nu var ju detta drivare till hennes moderkort. med operativet mednade jag att hon skulle välja drivar för rätt os (xp, xp64 e.t.c)Funderar på om jag missuppfattat något?
    Funderar på om jag är för trött för att fatta själv just nu.....

Kom precis på att man inte KAN se i enhetshanteraren vad det är för moderkort.... man måste titta fysiskt på moderkortet... suck... dum är man oxå.
  • Rebekah84
    Agaith skrev 2007-05-23 22:15:17 följande:
    jo, men nu var ju detta drivare till hennes moderkort. med operativet mednade jag att hon skulle välja drivar för rätt os (xp, xp64 e.t.c)Funderar på om jag missuppfattat något?
    Alltså, för att förtydliga, jag läste ditt inlägg lite fel.
  • Rebekah84
    anni83 skrev 2007-05-24 09:15:11 följande:
    det står fortfarande ett frågetecken vid videostyrenhet..har det något med saken att göra?
    Videostyrenheten är grafikkortet isåfall. Var det det du la in häruppe månne?
  • Rebekah84
    anni83 skrev 2007-05-24 09:38:15 följande:
    provar å ladda hem nu förhoppningsvis så funkar det..tack snälla för hjälpen!
    inga problem sitter dock i support idag så det kan ta tid att svara om du frågar ngt mer
  • Rebekah84
    anni83 skrev 2007-05-24 09:45:00 följande:
    tack nu funkar allt..typ förutom att texten är jääättestor..shit jag känner mig så dum just nu!
    Är den bara stor på websidor?

Isåfall håller du nere CTRL och scrollar neråt på musen
  • Rebekah84
    anni83 skrev 2007-05-24 09:48:15 följande:
    nu gick ja in på nvidas kontrollpanel å ändrade men nu blev det istället jättelitet va fan..
    asg!
  • Rebekah84
    anni83 skrev 2007-05-24 10:26:03 följande:
    okej..nu är det okej iaf..tack snälla för hjälpen!
    Nemas problemas
Svar på tråden pci bryggenhet?