• Mysluvan

Är jag snål?

När sonen växt ur sina kläder och både hans faster och moster fick bebis lånade jag ut lite för husfridens skull. Dom är rätt slarviga båda två och vissa saker går ju inte att ersätta.
    Skriv typ en lista på vad hon lånar och visa den så hon vet att du har den, saker brukar komma tillbaka lättare då.

Många är kallade, få är utvalda.
  • Mysluvan
    asabiggan skrev 2007-05-23 10:10:17 följande:
    Bebiskläder är ju en sak. Men jag tänker också på alla större saker som babysitter, bärsele, ja 1000 saker... även om det inte blir fler barn för oss finns det ju ett ganska stort försäljningsvärde i det vi har. Och det är verkligen inte billigt med tvillingar...
    Precis jag menade dom oxå. Gör en lista så har hon bättre koll och låna inte ut sakerna förens bebisen är stor nog att använda dom och då lämnar hon tillbaka det andra.
    Jag tycker verkligen inte det är snålt.
  • Mysluvan

Fast jag måste säga att vill ni ev sälja så ska ni göra det. Man ska ju inte gå minus på att låna ut saker. Dom blir ju mindre andrahandsvärde på om ett barn till använder dom.
    Det allra smartaste vore kanske att sälja till henne, då riskerar man ju inte att bli besviken heller.

Svar på tråden Är jag snål?