• Plutten Augusti07

Band till Bröllop-panik panik panik

Vi har bokat in hela vårt bröllop hos en festarrangör, det visar sig nu 3 måander innan bröllopet att han inte alls bokat något band!! Jag har full panik/magsår och nu förväntas jag boka detta själv.... Har ingen aning om vad det finns att välja på och vad det kostar. Detta skulle som sagt ingå i hela arrangemanget...

Nu behöver jag FL:s bästa tips på band smat vad det kostar, gifter oss i Kristianstad.Snälla!!

• Svar på tråden Band till Bröllop-panik panik panik
  • Anettan73

Har du kollat runt på bröllopstorget???

Gula sidorna. Där finns bröllopsguide

(¯`°?.¸ ღ Nino-94, Zeth-03 och Thea-07 ღ ¸.?°´¯)
  • Heleri
    Plutten Augusti07 skrev 2007-05-23 10:26:24 följande:
    Vi har bokat in hela vårt bröllop hos en festarrangör, det visar sig nu 3 måander innan bröllopet att han inte alls bokat något band!! Jag har full panik/magsår och nu förväntas jag boka detta själv.... Har ingen aning om vad det finns att välja på och vad det kostar. Detta skulle som sagt ingå i hela arrangemanget...Nu behöver jag FL:s bästa tips på band smat vad det kostar, gifter oss i Kristianstad.Snälla!!
    Men om det skulle ingå i arrangemanget får väl festarrangören se till att ordna det? Har ni inte skrivit något avtal där det står vad ni kommit överens om?
  • Plutten Augusti07

BT har jag lagt ut mina krokar hos.... är så svårt att bara avgöra per annons om dom är bar/dåliga. min största mardröm är att få ett dåligt band, det förstör ju heal festen!

• Plutten Augusti07

Heleri: Jo, mina föräldrar ska ta tag i det men vi vill inte bråka och riskera att stå utan lokal helt nu när inbjudningar o allt gått ut redan

• Venusmannen

Ja, billigt är det inte..
    Vi gjorde lite förfrågningar när vi gifte oss, och det var närmast omöjligt att få tag i något seriöst under 15 000 kr..

Inga kompisar eller släktingar som skulle kunna rycka in..?

• Plutten Augusti07

Nej tyvärr inte, jag har lyckats lösa det mesta andra genom kontakter men musikbranschen känner jag inga i.....

Nu känns det som om man bara vill skita i allt ihop...

• Venusmannen

Vi körde varianten med en kompis som agerade DJ istället, och med facit i hand blev det en bra lösning.

Ett tips kan vara att kolla med den lokala musikskolan. De brukar ibland känna till personer som kanske kan anlitas. Men det beror ju också på vad ni tänkt er..

• LisaS

Vi har en kompis (bensons orkester) som spelar och sjunger dansbandmusik...jätte duktig. Han bor i Huaröd.

• Plutten Augusti07

Nu har jag ringt till några som heter Boogie Boys, lät enormt trevliga, hoppas dom kan.....

• emaxmamma

hej. Min kollega har ett band.. finns i Värnamo/småland.. beror på vad för slags musik ni gillar ju.. skulle nog kalla dem ett blues/rock band men kolla med dem kan du göra .. du kan kolla in deras hemsida.

coolastebandet.com/joomla/index.php&task=view&contact_id=3&Itemid=31

Lycka till!!

• enola

Hejsan! Min sambo är en mycket rutinerad trubadur och coverbandsångare, han har jobbat med detta i ca 15 år och har ett mycket gott rykte. Han har många musikkontakter i Skåne (och på de flesta andra ställen också) och kan lätt dra ihop ett band med riktigt duktiga musiker. Du kan maila honom på min adress här om du vill.

Hanna

• Plutten Augusti07

Tack för tipset men igår löste det sig tack o lov!! Tack för al hjälp o alla tips!

Svar på tråden Band till Bröllop-panik panik panik