Inlägg från: magnus07 |Visa alla inlägg
  • magnus07

Golvvärme och element?

Vi ska till att renovera badrummet och ska då lägga in klinkers med el-golvvärme. Dom vi pratat med har alla sagt att det räcker med golvvärme, det ger tillräckligt med värme och det tror jag säkert är sant. Men törs man verkligen vara uten radiator där? Känns så snopet om det skulle bli nåt fel under klinkersen så man måste riva upp allting o börja om från början. Det är ju inte direkt billigt med badrum...

Hur har ni andra gjort? Har ni enbart golvvärme eller har ni satt in ett element oxå? Eller kanske en handdukstork som element?

• Svar på tråden Golvvärme och element?
  • magnus07

Badrummet är på 6kvm med ena kortsidan mot en yttervägg och dom hantverkare som varit hit har inte alls varit orolig vad gäller värmen i badrummet.

Det jag är mest orolig för är ju om slingorna skulle gå sönder efter några år. Ett badrum lär ju ändå stå sig i kanske 15år innan man renoverar igen och det låter lite kallt att vara utan värme där i flera år. Fast iof så vet jag inte hur vanligt det är att det blir fel heller. Borde mest vara i styrenheten som felet uppstår isåfall och dom går ju att byta ut relativt enkelt.

Man vill ju bara vara säker, känns dumt att chansa när det handlar om så mycket pengar.

• magnus07

Jodå, du minns rätt, vi kör direktverkande.

Att eftermontera en handdukstork på ett snyggt sätt med kakelklädda väggar känns lite besvärligt (iaf i mina ögon men då är jag inte vidare händig heller) så vi får väl se hur det blir. En elektriker ska hit o titta idag för att räkna på en offert så jag hoppas på att han har nån vettig synpunkt.

Svar på tråden Golvvärme och element?