• Anonym

Örebro BB?

Undrar om någon har fött på USÖ Örebro BB. Hur är betyget där och bra service? bra barnmorskor?

Jag har tyvärr haft dåliga minnen av besök på sjukhus när jag var liten så jag har sjukhus-skräck så jag vet inte om jag skulle klara av en förlossning. ARGGH!

• Svar på tråden Örebro BB?
  • Anonym

Förlossningen på USÖ är skitbra.. Underbara BM och undersköterskor.

Men BB är hemskt... Elaka och grininga kärringar som struntar i en om man ber om hjälp med amning eller vägning...

• Anonym

Tyvärr måste jag säga att Örebro BB är skit. Man blir bara ledsen av att vara där.

• Anonym

Jag tyckte jag blev väl bemött där. Det är iofs två år sedan jag fick barn. Men jag tyckte det var bra.

• Anonym

Jag födde mina tvillingtjejer där och vart inte alls bra bemött
    Det va planerat att jag skulle få snitt men när jag väl kom upp så sa dom bara det är bara du lägger dig och krystar ut dom...
    Fanns en kvinna som jag tyckte bra om resten ursch va inte så gulliga satt ofta ensam på mitt rum och fatta noll fick ingen hjälp eller nått..
    Så jag har bara negativt att säga om det..
    Rummen är så sterila ingen glad ton alls..bara ett rum med en säng väggarna dystar..ne tacka jag karlskoga BB suveräna människor och rummen är som hemma med fina tapeter och radio och allt... :)

• MansonDust

Jag födde min dotter där. Min BM verkade så sur & såg bara besvärad ut, men hon kom dock upp till BB dagen efter & kollade till oss.
    På BB var det väl så där. Vissa var trevliga men maten var äcklig & man fick dela rum fast min BM på MVC skrivit att jag skulle behöva ett familjerum pga min ålder.
    Pappan blev illa bemött både på förlossningen & på BB.
    Men vissa har tur att få snälla Bm:s.

• MammaMarie73

Ojojoj,jag tycker USÖ är ett bra ställe att få barn på,men när jag fick mina fyra barn där så hetter det RSÖ....RSÖ stod för Regionsjukhuset Örebro och USÖ står för Unervisitetsjukhuset Örebro...

Jag har blivit väl bemött både på förlossningen och BB,men när jag fick mina två första barn så fanns eftervården kvar i Lindesberg så jag hamnade där med mina små guldklimpar...Fick jag välja mellan Örebro eller Västerås idag så skulle jag välja Örebro fast jag bor i Köping....

• Lillsork

Hej.

Våran son föddes där och jag har väl inget att klaga på förutom tillgången på personal. Det dygnet vi kom in föddes det väldigt många bebisar och personalen fick springa mellan oss. Det kändes lite otryggt. På BB skötte vi oss mest själva och kom inte så mycket i kontakt med personalen. De hade inte så mycket tid. De flesta var trevliga men visst fanns det någon surkär.... Maten var ingen höjdare men vi klarade oss bra på smågodis ;)

• Anonym

Vår son föddes Ö-bro . Hade först en otrevlig BM..men fick sen en som var helt underbar.
    På BB-avd så tyckte jag det varierade väldigt mycket...en del fick en att känna sig helt dum.Var kvar 4 nätter så jag fick träffa många.

• Gizze

Jag hoppas att ni som är missnöjda med personalen på både förlossningen och eftervården talat om detta för dem/ deras chefer !! Annars är det ju väldigt svårt att göra något åt det. Tyckte själv att personalen på förlossningen var suverän (akut snitt) medans personalen på eftervården inte på långt när var lika bra. Men visst fick jag hjälp när jag behövde det. Jag ifråga satte dem jag inte tyckte var bra direkt och faktum är att de blev bättre efter det. Så var inte rädd att ställa krav, de är där för er och inte tvärtom! Tror dock inte att personalen på USÖ är sämre än några andra med personalbrist.

Lycka till !

Svar på tråden Örebro BB?