Vägskäl i livet..
jag har själv valt bort två utbildningar på annan ort för att få ett förhållande att fungera för att sambon varken ville eller kunde (hans åsikt var att han inte kunde) flytta på sig. Jag lever idag inte med honom, vi har ett barn som vi har varannan vecka. Ibland blir det inte som man tänkt sig i livet, jag trodde han var mitt allt, men känslorna försvann av flera orsaker från min sida, men delvis för att jag fått stå tillbaka mina egna behov och önskningar. Man är två i en tvåsamhet och då måste båda vilja satsa, det håller inte hur länge som helst om bara den ena kämpar. Men lyssna på ditt inre där finns svaret hur hårt det än må kännas. Det är ju ändå inte så långt avstånd till utbildningen och ni kan ses ganska ofta ändå, jag har pendlat 10 mil till min skola i 5 år. Det går om man vill. Jag hade iaf hellre bott på min studieort för att få ut det bästa av studierna kan jag ju se så här i efterhand. Men en dubbelexamen har jag iaf fixat ändå till sommaren, som ensamstående med småbarn. Bit ihop å känn efter. Tänk om förhållandet ändå inte skulle funka? och du får ett kanonerbjudande på ett jobb där du behövt utbildingen....sumpa inte din egen framtid säger jag.