När är man höginkomsttagare?
Japp, det är dagens undran. När anser ni att man är en höginkomsttagare? Hur mycket får man i lön per månad då?
Japp, det är dagens undran. När anser ni att man är en höginkomsttagare? Hur mycket får man i lön per månad då?
hehe,ingen aning!! men mina ca 2800 i FP,så känner jag mig i alla fall INTE som en sån .....
2800kr i månaden!
är det inte 23000:- per mån eller är det en gammal siffra
Om man ska gå efter FK och var gränsen går för maxbeloppet så är det en årsinkomst på 420 000kr (33000,-/månad)
Men min personliga åsikt är att man är höginkomsttagare när man ligger på runt 28000,-/månad.
Jag tycker det är när man börjar klättra över 35000/mån. Hyfsat många har löner någonstans kring 30000kr. Själv får jag nog vara nöjd med att vara en normal löntagare... vad nu det kan vara?
40.000+ skulle jag vilja pasta
Beror ju oxa lite pa var i landet man bor. Allt är ju relativt...
Intressant fråga faktiskt
Taket i både sjuk- och föräldraförsäkringen låg tidigare på 23000 kr, i föräldraförsäkringen är den numera 33000 kr (eller 402000 som någon skrev häruppe)
Men om det dessutom är gränsen för vad som räknas som höginkomsttagare, det låter jag vara osagt...
Du som skrev att medelsvensson tjänar 22-23000, är det ett snitt för heltidsarbetande, eller för "alla"?
Subjektivt tycker jag att en höginkomsttagare blir man först när lönen klättrar över 40000-45000 kr... man har BRA inkomst om man har runt 28000-30000 men det är fortfarande ett kliv upp till höginkomsttagare tycker jag....
Jag vet!!! När man tjänar MASSOR med pengar, då är man höginkomsttagare.