• Anonym (Cellen)

Imorgon ska jag ta cellprov, kan de se om jag är gravid?

Precis som ovan.
    Ska ta cellprov imorgon, försöker få barn & somvanligt varje månad letar man symtom som en galning! Kan de se om jag är gravid? Har BIM nästa onsdag.

• Svar på tråden Imorgon ska jag ta cellprov, kan de se om jag är gravid?
  • Anonym

De kommer antagligen att göra ett grav.test på dig innan de tar cellprovet. De har de gjort på mig de gånger jag tagit cellprov.

• Anonym (Cellen)

hm..det har de aldrig tagit innan vad jag minns. (Har gjort en hel del såna)
    Men man kanske ska fråga det då!

• Tola

det gjorde dom inte på mig.. alltså tog gravtest

• Åsa

På mig har aldrig gjorts grav-test innan cellprov. Och nej, jag betvivlar att de kan se något av en så tidig graviditet, finns inget att se med ul t ex. Men varför inte be dem testa? Om du tagit normalt cellprov hyfsat nära i tid (

• 2008 bebis

det är väl inte rekomenderat att göra cellprov om man är gravid vad jag vet? Tror de står i papprena något om det, eller var tusan har jag fått för mig det?? :)
    Så om du tror att du kan vara de så be dom att göra ett test innan för säkerhets skull.

• Åsa

här klipptest det i texten... Om du tagit normalt cellprov nära i tid (mindre än tre år sedan sist) kanske du väljer att avstå om du är gravid nu. Själv tog jag cellprov som gravid men så var det längre sedan än så som jag hade tagit cellprov.

• Anonym (Cellen)

Nej det är inte rekommenderat att ta när man är gravid, många får cellförändringar under grav som sen försvinner av sig själv. Men tror inte de förändringarna kommer såååå tidigt om det nu skulle vara nåt litet pyre hos mig.

Tänkte mest om de kunde "se" när de ändå var där. Men ska nog höra iallfall. Nu blir det ju ganska många dagar innan BIM så chansen att det skulle visa pos är ju rätt liten så tidigt. 

• Anonym

Men kan dom inte se om det har bildats en slempropp på tappen?

• Anonym (ägget)

2008 bebis:
    Jo man kan göra cellprov fram till v 12. Jag ska på inskrivning och samtidigt göra ett cellprov när jag ändå är där.

• Anonym

Cellprov gör de fram till v 16, iallafall i Lund.

• kate79

De kan inte se att man är gravid. På mig gjorde det i alla fall inte och då var de inne med vul-apparat då jag hade fått cellförändringar. gjorde nytt cellprov i v12.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Eucalyptus76

jag gjorde cellprov då jag var gravid..men gyn kunde inte se en antydan till graviditet..hade testat med cb hemma och fått possitivt.
    Men gravid var jag..9 månader senare kom lilla Marley

****DET SOM INTE DÖDAR HÄRDAR****
Svar på tråden Imorgon ska jag ta cellprov, kan de se om jag är gravid?