Vill man slippa gatuförsäljare, dålig mat och otrevlig ortsbefolkning skall man undvika att åka till Kroatiens "pärlor". Har varit på Krk och jag lovar, värre semester får man leta efter.
Snuskig, sunkig pommes frites och "skaldjur" (hrm....musslor och räkor) i vattniga tomatsåser var än man gick, om man inte ville äta pizza eller pasta bolognese varje dag.... Dyrt eller billigt- spelade ingen roll, samma skitmat överallt.
Dock hade de god glass (italiensk) som såldes på gatorna.
Vattnet är mycket fint, men man behöver komma ut från stränderna för att uppleva det. Hyra båt är ett tips. Kommer man mitt i deras egen högsässong kan man glömma att få plats på den steniga stranden.
Ortsbefolkningen är inte speciellt trevlig eller tillmötesgående.
Vill man handla dåliga, billiga kopior på väskor och solglasögon har man nog kommit till paradiset- men eftersom vi inte ville det så hamnade vi i helvetet
Standarden på hotell/lägenheter är helt ok, hyr man nyrenoverat har man inget att klaga över.
Det är pittoreskt i Kroatioen, men vill man ha en skön, lite lyxigare semester där man verkligen blir ompysslad så är detta helt fel ställe att åka till!
Kanske skall tillägga att jag rest väldigt mycket och har höga krav! Har aldrig åkt på charterresor eller varit i Turkiet eller typ Mallorca (med halva Sveriges befolkning) så jag kanske är extra känslig för "billiga" resmål.