Inlägg från: ShootingStar |Visa alla inlägg
  • ShootingStar

~~~Västervik ~~~

cid: jag fick hämta hem alicia från dagis idag också. Feber hade hon med, inte lika hög dock. hon hade 38 sen fick hon ipren och blev den pigga busunge hon brukar va. Nu
    har hon slocknat en stund, hon lyckades knappt somna nåt på dagis.
    Jobbigt bara att jag nu måste lyckas skriva klart min tenta och ta hand om ett sjukt busfrö imorgon. Tänkte försöka hinna så mycket som möjligt på tentan nu ikväll när sambon e hemma, så jag slipper göra så mycket imorgon. Men sen när tentan är klar blir det bara sommarlov och förhoppningsvis snart lite bebismys!

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • ShootingStar

Mysko att så många barn blivit hemskickade från dagis igår. Alicia måår bättre idag, ingen feber än iaf, men hon har ju en förmåga att vara feberfri på morgonen och så slår den till fram mot efetrmiddagen. Men hon är piggare idag än igår, så får hoppas att det bara var något kortvarigt. Hon får ju inte va sjuk nu, jag tänkte ju jag skulle föda barn imorgon... *önsketänkande*

Nu ska jag göra klart min tenta så jag får sommarlov!

• ShootingStar

Kissen hann före mig!!!
    Idag fick Madicken en kattunge, för en dryg timme sen! Så liten å söt! Men hon e så tjock, så snart ploppar de nog fler! Så mysigt!!!
    Nu kan min bebis få vänta iaf några dar innan den kommer så jag kan ta hand om de små liven här hemma!

• ShootingStar

Nu har det ploppat 2 kattungar till. Så nu har min lilla Madicken 3 fina små bebisar! Så nu ska jag ligga å titta på de små liven hela natten, för sova kan jag inte göra med min dumma hals som gör så ont.. Men nu får jag iaf lite bebismys i väntan på mitt egna pyre!

• ShootingStar

Majalaja: Ska fixa lite bilder och lägga ut under dagen på de små liven! De är ju så söta och härliga! Men det har inte kommit nån mer iaf, så det är nog 3 små bebisar det blir, men det räcker gott och väl, för det är 3 hem vi har åt kissarna, så det blir perfekt sen. men först ska de ju få njuta av en lång härlig sommar med mamma Madicken här hemma hos oss!

• ShootingStar
    Här kommer en bild på madicken med sina tre små bebisar!
    Skrattande
    Finns fler bilder i galleriet!

• ShootingStar

ludicrous: Ja, jag önskar jag kunde få skriva att jag fått bebis oxå... men men... den kommer väl när den kommer! Jag har ju den hos mig senast om några veckor iaf, så är ju inte så länge kvar ändå!

• ShootingStar

nån här som en akta graco bilstol? Ett sånt babyskydd med bas?
    För vi har nämligen lånat ett sånt nu av en kompis och försökte idag installera dne i bilen. Det gick lätt och smidigt, men tycker att bebisen blir i ett så sittande läge... Nån mer som upplevt det så? Tycker det känns lite väl sittande för en nyfödd sen som knappt kan hålla nacken...
    har läst bruksanvisningen på internet men det står inget av nytta där... Den där indikatorn på sidan visar ju blått, med andra ord att den är i rätt läge... men tycker ändå inte det känns rätt för en så liten bebis... Den har ju i princip samma lutning som storasysters (som är 2 år ) bilstol som är en cosmic, å i den sitter hon ju liksom ganska rakt... det ska ju inte en nyfödd göra...

• ShootingStar
    ludicrous: Ja, på bb är man ju inte iaf... Men har börjat känns mig så lugn nu och känner ingen brådska eller stress att få ut bebisen. Känns faktiskt skönt! Vet ju att pyret kommer inom 17 dar iaf. Å va är 17 dar när man redan väntat 9 månader. Näe, den får komma när den vill, huvudsaken är att h*n mår bra! men sen gör det ju klart inget om h*n kommer redan idag! Skrattande
  • ShootingStar

Nu är jag hemma från bb med vår fina lilla tjejja!
    Allt har gått så bra och vi mår fint allihopa!
    Tack för alla gratulationer i gästboken, ska svara alla när jag hinner.
    Ska försöka lägga upp bild imorgon!

Nu ska jag ta å mysa lite med båda mina fina tjejer!

• ShootingStar

Hej hej alla!

Nu har jag uppdaterat med lite bilder i galleriet och en förlossningsberättelse i bloggen!
    Vi har också bestämt oss för namn! Det är en liten Isabell!

Allt flyter på bra här hemma! Storasyster vill gärna klappa och känna på lilla bebisen. Isabell sover bra om nätterna, vaknar ju klart ett par gånger och äter, men sen somnar hon gott igen. Och allt funkar verkligen jättebra! Är så skönt att inte ha stora magen längre. Och att äntligen orka gå långa promenader igen. Jag mår verkligen jättebra också och har själv svårt att tro att jag födde barn för 4 dagar sen. Jag känner mig som vanligt och det känns verkligen toppen! Livet är underbart!

Hur går det för dig Odine? Har det kommit någon bebis? Hoppas du får din lilla snart och att allt går jättebra!

Idag får vi äntligen våra utemöbler! Så om vi lyckas montera dom så blir det nog middag på uteplatsen ikväll! Om man inte blåser bort... Känns ju som storm ute...

• ShootingStar

Sommaren är här och det drar redan mot midsommar! Hjälp va tiden rusar iväg! Jag har lagt ett förslag i det andra forumet om en ny stadsparksträff, så ni som är sugna kan ju kika in där...

Dagarna är långa nu och kan ibland bli riktigt rastlös, Isabell är nästan lite för snäll och sover hela tiden, så man har ju nästan inget att göra. I natt sov hon hela natten, så jag blev lagom paff när jag vaknade och insåg att det var morgon. Annars vaknar hon ju som standard 2 gånger på natten å äter lite.. Men nästa vecka börjar semestern och Alicia ska va hemma från dagis i 5-6 veckor, så då blir det nog till att ha fullt upp om dagarna igen!
    Har förresten lagt in lite nya bilder på systrarna i galleriet nu!

Ha det skönt nu alla och ha en härlig midsommar! Får hoppas att det inte blir regn och åska som det är förutspått, utan sol sol och ännu mer sol!

• ShootingStar
    sara sofia: Roligt att semestra i västervik, det är fint här på sommaren. Tyvärr vet jag inte om det direkt finns så mycket inomhusaktiviteter här. Har ju en simhall, men skulle tippa på att den är stängd under sommaren nu och den är för övrigt inte så mycket att jubla över, definitivt inget äventyrsbad. Lysingsbadet har ju pool med lite mer skoj, emn den är ju utomhus då... Måste tyvärr göra dig besviken för några inomhusaktiviteter kommer jag inte på, Västervik är bäst när man kan vara ute. Och finns det några inomhusaktivteter så vet jag iaf inte om det, aknske nån annan här i forumet som vet? Sitter nämligen själv hemma å undrar också vad man kan hitta på med barnen här när det regnar... 

Nån som hört nåt från Odine??? Borde hon inte fått sin lill* nu? Hon har ju gått mer än 2 veckor över tiden... Å hittar inget på webbisarna än...
  • ShootingStar

Nu finns Odines lilla pojke på webbisar!!!

*Grattis!

• ShootingStar
    Nu har jag suttit och fixat vid datorn bra länge så nu finns
    massvis nya bilder i galleriet!
    Enjoy!

Mamma till Alicia och Isabell
  • ShootingStar

Den gamla tråden för fl-träffarna i västervik dog ju ut nu efter 3 månader, så jag tog på mig äran att göra en ny! Flört

Så hoppa in där och säg va ni tycker om en fl-träff i veckan eller nån annan gång!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m23449040.html

Mamma till Alicia och Isabell
  • ShootingStar

Nån som sålt något på tjusttorget-live nån gång???
    Funderar på att göra det nu på lördag, men vet inte riktigt hur det funkar? Måste man ha ett bord själv, eller är det sånt man får låna?
    Jonas tycker det känns pinsamt att sälja grejor på torget, men vadå, har man massa saker hemma man vill bli av med varför inte sälja dom istället för att de ska ta upp plats hemma. De kanske kan glädja nån annan. Men men, i värsta fall får jag väl sitta där nere själv å sälja om han nu tycker det är så hemskt. Men då kan ju jag ta hand om förtjänsten oxå! Hehe...
    Sen undrar jag om nån har en klädställning eller något liknande som man kan hänga kläder på som ska säljas på lördag??

• ShootingStar
    Jullan84 skrev 2007-08-11 21:22:54 följande:
    ShootingStarHur gick det i dag på tjusttorget-live?Såg att du var där när jag åkte förbi med bilen..
    Jullan: Jodå, det gick bra tyckte jag. Ganska skoj faktiskt. Kanske blir favorit i repris nästa gång det är. Har massa saker vi ska göra oss av med. Och tjäna ju in iaf 600 i lördags, och det känns ganska hyfsat ändå.

Vilket jobbigt väder det är. Har tänkt varenda dag nu att det borde va kyligt ute eftersom det ser så mörkt ut. men så går man ut å svettar ihjäl sig i den kvava värmen. Nej, jag vill ha riktig sommar nu, med skinande sol, friska vindar och varma sommarkvällar... Blir det ingen sommar i år?
    Mamma till Världens Finaste små tjejer; Alicia och Isabell
  • ShootingStar

Nån som har sitt barn på fågelbärets dagis eller vet nåt om de är bra och så? Positivt? Negativt?
    Likaså med gullvivan? Positivt? Negativt?

Jag gick på gullvivan och fågelbäret när jag va liten å tyckte ju självklart om att va där då. Men har ju ingen aning om hur det är idag. åsikter tack!

• ShootingStar

Såg att denna tråden dör ut imorgon...
    Jag har använt mitt snille till hjärna och fixat en ny! Räcka ut tungan Här är länken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m24122083.html

Så nu får vi fortsätta att skriva där istället!

Svar på tråden ~~~Västervik ~~~