~~~Västervik ~~~
hallå!
har inte följt den andra tråden, men tänkte kanske haka på nu då, när jag fick syn på denna :O)
hallå!
har inte följt den andra tråden, men tänkte kanske haka på nu då, när jag fick syn på denna :O)
tack, men den har jag lyckats hitta :O)
Oscar har också fått plats på förskolan Mörten! jag blev glad, hade ju Arabia nämast, men gillar nog läget bättre på Mörten. Nära till skogen och en bättre bakgård. har inte några särskilda erfarenheter av förskolan i övrigt, men jag tycker att det kändes bra. kul att höra att du trivdes bra där, Johanna 79.
När ska era barn börja?
vi ska börja skola in Oscar den 7/8 eftersom jag börjar skolan den 20'e...
oscar ska gå på avdelningen nypon på Mörten (tror jag det hette, blev osäker nu...)
hon som ringde till mig sa att dom hade jätteproblem med placeringarna, det var typ fullt överallt och dom har fått flytta om massa barn för att det ska gå ihop sig. det har tydligen också öppnat nån naturprofilering i Skogshagaskolans lokaler också, där dom har frågat lite äldre barn om de vill börja, för att lämna platser åt de yngre. så de hade det visst inte så lätt. men jag är helnöjd över att Oscar får börja där. har varit och hälsat på på Arabia ett par gånger och det har inte kännts riktigt rätt för oss.
inte så kul. men barn är väl barn, antingen de går på snövit eller nån annan förskola...
ja, det ska ju kännas rätt och passa "mig och mitt barn"
va skönt att han efter omständigheterna mår bra. va läskigt. hoppas fröknarna håller bättre koll i fortsättningen.
ludicrous: Oscars kusin går på Totte. Hon trivs jättebra och min svägerska har pratat mycket bra om Totte... Jag för min del har väl sett bättre planerade utegårdar, men jag antar att de gör en hel del utflykter istället.
vill bara dela med mig av ett litet, men så bra tips. ÖB har ett strandtält för 59 kr. jättesmidigt att ha med sig och bara fälla upp på soliga platser om man vill ha lite skugga. min syster sa att det ska finnas i nån fritishörna/fritidsrum inne på ÖB. har inte varit där så mycket själv så jag vet inte riktigt. men det är verkligen helt super. som ett halvt kupoltält är det ungefär. och priset är ju knappt nåt att prata om...
Ankan: va kul! grattis till er!
Shooting: Va skönt att allt gick så bra och snabbt. vilken söt lite flicka ni fått :O)
grattis till burtok! va mysigt det är att följa så många graviditeter och bäbisar... det är så spännande att man nästan blir sugen på en till ;o) men jag håller mig nog ett tag till ;O)
Ankan: grattis, va kul. skönt att det löst sig med jobbfrågan.
Marie med två barn: spännande! vet tyvärr inget om någon revisor, men har du lust att avslöja vad du ska starta för företag? *nyfiken i en strut*
åh va kul! skulle också vilja starta nåt eget, men d e ju så svårt att komma på nåt bra. lycka till*
trist bara att det oftast är dåliga nyheter...
Ankan: Den stora eller lilla killen ;) kan tro att de tyckte d va coolt båda två... men en särskild upplevelse för den lilla.
ja... känns nästan hemskt att gå å jobba när man varit hemma så länge med pojken. men nu börjar det verkliga livet igen... och snart är det dags för inskolning.
vet nån förresten ungefär vilka tider de brukar äta och sova på förskolan?
Oscar ska börja på Mörten, avd nypon. börjar med inskolningen den 7'e. skulle givetvis vilja vara hemma längre med honom, men eftersom jag ska börja plugga igen, och vi har behövt många fp-dagar det här året, så får det bli så bra det bara kan.
ludicrous: på totte går Oscars kusin Jennifer. Hon trivs jättebra och min svägerska är jättenöjd med fröknar och allt annat.