Inlägg från: Majalaja |Visa alla inlägg
  • Majalaja

~~~Västervik ~~~

Men OJ vad många sjuka barn med precis samma symptom som Axel. VAd är det som händer? Fick hämta hem Axel från dagis i dag, då var han det fjärde barnet som blev hemskickat och klockan var bara halv tolv...han hade bara ca 38 graders feber just då men den steg snabbt och har pendlat mellan 39-40 grader under kvällen. Han fryser så att han skakar och orkar inte äta någonting. Lustigt att det händer så många just i dag! Måste vara något virus som knockar dem med raketfart

• Majalaja

Shooting: Axel är också mycket bättre i dag. Har bara tagit tempen i örat och visst hade han lite feber men inte så mycket som i går. Han har dock sovit ett tretimmarspass under eftermiddagen.

Själv har jag däremot fått lite feber i dag...kände mig lite matt och kollade och visst hade jag närmare 38 grader i örat - inte så mycket men ändå. Och så är jag dålig i magen också. Blä

• Majalaja

Grattis Shooting! Som du har längtat, nu är du väl glad? Ser fram emot att få höra utförlig berättelse så småningom!!

Grattis Ankan! Visst är det härligt när man har en ring glimmande på sitt finger? Och ännu roligare när man vet att det snart blir en till! Har ni bestämt var ni ska gifta er?

Själv har jag haft några härliga dagar ute på Gränsö i en stuga vi hyr via jobbet. Vädret har ju verkligen varit kanon och vi har haft besök av kompisar med barn i ungefär samma ålder som våra. Särskilt våra stora killar har haft det hur kul som helst, tänk vad roligt det kan vara att vara ute i naturen i stället för att vara hemma eller på dagis. Till exempel ägnade de flera timmar i går kväll till att bara stå i vattnet och slå med pinnar i vattnet! De fiskade, sa de. Och verkade ha hur kul som helst. Tänk om man själv var lika lättroad

• Majalaja

Grattis Shooting!! Var inne och läste din förlossningsberättelse och det gick ju verkligen undan, må jag säga! Snabbare än för mig, till och med. Fast du var ju lite klokare och åkte in snabbt och började inte strula runt hemma och ringa barnvakt från Linköping och såna där dumheter som jag höll på med .

• Majalaja

Apropå väderdiskussionerna i träffas-tråden, så kanske det är skönast att hålla sig inne....så här skriver Räddningstjänsten i ett pressmeddelande:

För tisdagskvällen 26/6 och ondagen 27/6 har SMHI utfärdat en vädervarning klass 1 (den lägsta formen av varning) för Kalmar län och det närliggande Östersjöområdet. Man förväntar sig 35-50 mm regn, lokalt 100 mm, och vindstyrkor på 16-20 m/s. Räddningstjänsten i Västervik vill uppmana allmänheten att vara uppmärksam på de stora vattenmängderna, speciellt de som har källare till sina hus och villor. Båtägare uppmanas att se till att ha sina båtar är ordentligt förtöjda och länspumpade.

• Majalaja

cid: nä, vad häftigt! Du såg henne mitt i förlossningsarbetet alltså? Det är ju inte alla man kan följa så nära inpå födseln...

• Majalaja
    FrogLeg skrev 2007-07-01 09:30:25 följande:
    ludicrous Mycket sånt nu på FL, tycker man blir anmäld rätt ofta nuförtiden nu oxå därför tänker jag hålla käft på FL! Tråkigt men sant.Vill ni mig nåt får ni inboxa eller skriva i GB´n. Ha en bra dag alla.
    Mycket vaddå? Fattar ingenting...nåt inlägg som tagits bort, elelr?
  • Majalaja
    FrogLeg skrev 2007-07-03 20:40:45 följande:
    Ja Länken som någon lagt in typ X100, De var visst nån porrbild kollade själv inte men den blev borttagen. Tråkigt att folk håller på så hur orkar de?
    Men vad har det med DIG att göra? Varför ska du hålla käft?
  • Majalaja

Frogleg: Skönt att höra! Blev ju lite orolig där ett tag!

Nu har jag lagt in massor av nya bilder i mitt galleri! Välkomna in!!!

• Majalaja

sunzhine: lustigt, Nils har också massor av prickar i ansiktet. De kommer och går under dagen och sitter både kring munnen och uppåt, till strax under ögonen. Funderar på om han är allergisk/överkänslig mot något eller om det bara är värmeutslag. Var sitter Emmas?

Om 15 minuter är det Nils ettårsdag! Borde kanske gå och lägga mig för att orka fira honom redan i arla morgonstund!

• Majalaja

Marie: min man är ekonom med inriktning redovisning...men du behöver kanske ha en auktoriserad?

• Majalaja

Hej alla, nu var det längesen jag kikade in här. Sitter på Linköpings central och surfar, är på väg till Karlstad och övrig släkt eftersom min mormor hastigt gick bort i onsdags. Känns jätteledsamt, hon har ju varit som min mamma nästan sedan min egen mamma dog för tio år sen. Så nu känns det inget kul! Men skönt att komma upp så här snabbt i alla fall, det blir nog mer verkligt då än om jag skulle vänta ända till begravningen. Åker utan mannen och barnen, det känns också lite konstigt men är nog bäst så. Det skulle nog bli lite väl livat för de andra släktingarna om vi kom hela familjen nu.

• Majalaja

Axel går på Tallen. Nils börjar inte förrän i januari, men vi hoppas få in honom på Jurabacken.

Ang mat- och sovtider så är det väl lite olika, men på Axels småbarnsavdelning äter de 11.10 och sover efter maten, lägger sig nog strax efter 12. Nu när han börjar på syskonavdelning ligger maten något senare, vid 11.30 och därefter "vila" men förmodligen blir det inte något sovande där...

• Majalaja

Marie: usch, vad jobbigt att vara orolig! Men jag tror ändå att när de säger att det "troligtvis" är ofarligt så är det nog det. Men som läkare kan man ju inte säga att man helt uteslutit allt innan man verkligen vet, så det är nog mest en säkerhetsgrej att säga så! Jag håller tummarna och hoppas att du får besked snart!

Shooting: jag svarar i din gästbok...

• Majalaja

Tja, bra och bra sida vet jag inte...visst saknar även jag Tjusttorget men att bara sno ett inarbetat namn rakt upp och ner sådär verkar inte vidare seriöst. Dessutom saknas all information om vilka som står bakom sidan. "Två privatpersoner", det säger inte mycket... Visst, det finns en e-postadress men det borde kanske finnas mer information tycker jag. Och felstavade rubriker är det också, säger språkpolisen! Men men, med lite förändringar och utveckling kan det kanske bli bra.

• Majalaja

Tja, upprörd och upprörd. Jag tycker det är ett bra initiativ med ett forum för västervikare men tycker att det verkar oseriöst att inte ens ha med namn på dem som är ansvariga för sidan och ett telefonnummer där man kan kontakta dem. Det är väl ett grundläggande krav för varje hemsida med självaktning? Åtminstone sidor med en sådan funktion.

Att vissa saker är felstavade är kanske inte hela världen men jag tycker att det ytterligare tyder på att man kanske inte lagt ner världens största möda på sidan. Det är ju lätt att låta någon korrläsa, eller hur?

• Majalaja

Liten och Stor i stan är det som tidigare hette Kornet och låg vid Markörgatan. De flyttade in till stan våren 2005.

Fick vi nån klarhet i när öppna förskolorna öppnar till slut? För på söndag var det väl knappast? Men är det veckan som kommer nu eller nästa vecka, tro? Nån som vet?

Svar på tråden ~~~Västervik ~~~