~~~Västervik ~~~
Välkommen hit Johanna...
Min dotter ska oxå börja på resedan till hösten, har dock inga tidigare erfarenheter därifrån mer än när de hade sommardagis därifrån för ett par år sedan...
Välkommen hit Johanna...
Min dotter ska oxå börja på resedan till hösten, har dock inga tidigare erfarenheter därifrån mer än när de hade sommardagis därifrån för ett par år sedan...
Grattis... jättesöt liten kille Odine!
Helt slut nu, men kan inte komma till ro o somna. Vi blev väckta av telefonen kl 6 så sambon tog upp Emma kl 7 så jag skulle få sovmorgon men inte kunde man somna om då alldeles ensam i stoora sängen. Sen har jag gått 2 timmars promenad idag, VARMT men otroligt skönt o dessutom cyklat 1 mil med Emma. Får se hur ofta man orkar den motionen.... Har ju bara några kilon till sen e jag nog nöjd.
Längtar så till på måndag kväll, för då drar vi till Stockholm en vecka, ska bli så skönt o komma hemifrån ett tag o träffa min släkt o min älskade familj, blir ju inte allt för ofta!
Hoppas ni alla har en riktigt skön helg
Ludicrous- va skoj med möhippa, inte lika kul o gå till jobbet idag på morgonen dock!
Själv har jag åkt på nån hemsk bakterie eller nåt skit så jag har sååå ont i magen från o till, känns som det sitter två tomtar på varsin sida i magen o vrider o sliter tarmarna åt varsitt håll. BLÄ! Men det börjar släppa lite nu od et e skönt för snart ska jag hämta hem stora tjejen... Tur man har en underbar sambo som gör allt åt mig just nu
Tjohooo!
Vi e hemma igen efter nästan en veckas semester i soliga Stockholm. Har hunnit me o träffa släkt o familj o shoppat en del Men Emma har varit sjuk så vi valde o åka hem ikväll. Hann fira hennes 1 års dag med min släkt i allafall, dock en vecka för tidigt... Tyvär e hon otroligt gnällig nu o har massa konstiga prickar, måste kolla upp dem, helt skumt o ingen feber har hon längre heller...
Ja ja nu sover barnen i allafall o jag ska kolla igenom posten o mysa lite med älsklingen!
Hoppas på bättre väder nu.
Majalaja- Emmas prickar började i pannan, hon får ibland runt munnen när hon äter något hon är överkänslig mot. Men nu har prickarna spridit sig ner på magen o ryggen. Idag börjar de dock blekna lite men hon har ju haft dem ett par dagar nu.
Nä nu måste jag packa upp de sista, fy så trist!
Ja prickarna runt munnen brukar ju bero på att de äter något eller eventuellt napp som du säger Frogleg. Jag blir bara orolign nu nät de sprider sig runt hela kroppen, men de kliar inte i allafall o ser bättre ut imorgon, får väl ringa vårdcentralen imorgon om det inte blir bättre!
Va oxå på stan ikväll, tycker det va lugnare än igår. iofs gick jag hem med barnen samtidigt som vi kom ner igår...kan bero på det
Sitter nu o lyssnar på musiken från stadsparken i allafall. Sambon jobbar halva natten o imorgon är det kalas här hemma så jag borde väl passa på o nanna som barnen gör så sött...
Är det nån som varit inne på vis i år?
Marie- OJ, har det redan gått fyra år, inte klokt vad tiden går fort! Och jo de har fyra års kontroll hä i stan, då de bland annat kollar synen o nytt för i år även barnens bmi. Det va tack vare den kontrollen vi upptäckte att Jezzie behövde glasögon.
Nån som var på Gessle igår?
nä det är det som är fördelen, att bara barnen blir äldre, medans vi stannar kvar i samma ålder...
anledningen att de kollat bmi så tidigt är för att övervikt och fetma bland barn ökat drastkiskt de senaste åren. Detta är ett sätt att försöka få bukt på problemen och upptäcka dessa barn tidigt för att erbjuda hjälp till barnen/familjerna.
Problemet min bvc-sköterska nämnde då vi disskuterade detta var att det oftast är vid 5-6 års åldern de ser en stor ökning i vikt hos många barn, något hon kopplar till TV-tittande o datasperl som är en stor del av många barns vardag och en bidragande effekt till övervikt. Men vid denna ålder kollar de ej BMI.
OJ vilket låångt inlägg. Hur som helst tycker jag det är bra att de kollar upp det för att försöka få bukt på detta problem!
Frogleg-jag blev oxå kallad till sköterskan i femman för jag hade lite hull, men ej fet... Detta gav tyvär negativa effekter och jag drabbades av ätstörning som tack vare mina vänner och familj kunde stoppas innan det gått för långt, men jag hann bli smal som en pinne o gå ner 6-8 kg på en sommar som 12 åring! De måste va ett svårt jobb o veta hur man ska lägga fram detta till barn/ungdomar... Svårt ämne detta! man vet ju inte hur kroppen ser ut i tonåren då så mycket händer med den...