Inlägg från: Marie med två barn |Visa alla inlägg
  • Marie med två barn

~~~Västervik ~~~

Jag kommer ägna mig åt försäljning via internet (Tradera) och på marknader.

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn
    Majalaja skrev 2007-07-10 00:37:33 följande:
    Marie: min man är ekonom med inriktning redovisning...men du behöver kanske ha en auktoriserad?
    Skulle du kunna skicka mig telefonnummer till honom till min inbox så kan jag ju ringa honom och kolla.
    *Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Här var det tomt och öde! Är alla ute och kollar in turisterna på stan eller är ni själva bortresta?

Jag fick besked från skatteverket igår att det är klart med min FA-skatt. Så nu är jag egen företagare (fast jag jobbar fortfarande på Ängslyckan och kommer fortsätta med det). Men jag (och min man) kommer att ha försäljning av främst fiskesaker på nätet och marknader. Jättespännande!

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Inte klokt så fort man glömmer... Ni som har större barn, har de 4-årskontroll på BVC här i Västervik? Jag har för mig om att min son inte gick då utan bara vid 3 & 5 års ålder. Men jag kan ha fel. Min dotter fyller 4 år på tisdag och en kompis på annan ort sa att hennes dotter varit på 4-årskontroll.

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn
    sunzhine skrev 2007-07-21 11:56:01 följande:
    Marie- OJ, har det redan gått fyra år, inte klokt vad tiden går fort! Och jo de har fyra års kontroll hä i stan, då de bland annat kollar synen o nytt för i år även barnens bmi. Det va tack vare den kontrollen vi upptäckte att Jezzie behövde glasögon.Nån som var på Gessle igår?
    Tack för ditt svar. Då vet jag. Ja, visst går tiden fort! Det var ju inte länge sen Jezzie började hos oss och nu är hon snart en skoltjej! Men det konstigaste är att själv har jag inte blivit en dag äldre de senaste fem årenFlört!
    *Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Visst är det bra. Kom på häromdagen att mina egna föräldrar har ju alltid varit lastgamla, fast så kom jag på att jag kommer ihåg min mammas 30-årsdag. Betyder det att mina egna barn ser mig som lastgammal då?

Jag börjar förstå de kontaktannonser man läser där det står "ungdomlig tjej på 80 år". Man är ju inte äldre än man känner sig. Så jag är 25 år. Nu är det bestämt!

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Vi ska åka ut med båten imorgon och sova i den till tisdag. Ni kan väl tänka på mig när det ösregnar och sjunker till 10 grader på nätterna. Jag kommer längta hem till min varma, sköna, torra säng.

Sonen har packat ner ett Yatzy och en kortlek "så vi har nåt att göra när det regnar". Dottern har försett sig med Bamsetidningar och pysselböcker.

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Jag var också smal som en pinne under mellanstadiet och fick gå till skolsköterskan varje vecka för att väga mig. Skolsköterskan ringde t o m hem till mina föräldrar och berättade för dem att jag hade en ätstörning som jag behövde hjälp med. Fast det hade jag absolut inte. Gick bara inte upp i vikt. Min mellanstadiefröken satt bredvid mig i matsalen varje dag för att kolla att jag åt upp maten. Till följd att mina skolkompisar undvek mig i maten, de ville ju inte sitta bredvid fröken. P g a detta så blev jag utanför socialt i skolan.

Så jag håller med om att det är känsligt hur man framför viktproblem i den åldern. Jag hade dessutom inga problem. Gick bara inte upp i vikt. Fast det har jag tagit igen nuFlört!

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Sådär! Nu har lillan blivit en stor 4-åring. Vuxenkalaset är avklarat, barnkalaset får vänta tills dagis börjat igen.

Kom på idag att mer än halva semestern redan gått.

Har varit hos veterinären idag också. Våran katt har haltat i 6 dar. Vill inte alls stödja på ena frambenet. Hon har en stor svullnad och tydligen också feber (det visste jag inte att katter kan få). Veterinären trodde att hon blivit biten av någon annan katt, fast hon inte fått något sår. Så nu ska hon äta penicillin i 10 dar. Hoppas det går över då.

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Emilia går på Björken. Benjamin har ju börjat skolan, på Lidhem.

Imorgon åker vi till Öland. Ska bli skönt att komma iväg lite. Har hållt på och renovera huset i tre veckor. Vi håller ju på och bygger ut och det drar med sig en hel del invändigt jobb också.

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Är lite orolig nu. Min dotter har en knöl på halsen under örat. Vi var på vårdcentralen för tre veckor sen och då sa de att det är en svullen lymfkörtel och att vi skulle komma tillbaka om den är kvar om tre veckor.

Det var den så nu idag var vi tillbaka på vc. Då säger läkaren att det är en vätskefylld cysta och att vi ska få gå till öron-näsa-hals för provtagning. Och därefter blir det troligtvis operation. Så lägger han till att det är ingen fara för det är troligtvis helt ofarligt. Vadå troligvis? Det kan vara farligt alltså! Cancer?

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn
    sunzhine skrev 2007-08-08 18:08:38 följande:
    Vilken värme det blev idag, kvavt o äckligt...Idag började inskolningen för Emma på dagis, gick kanonbra. Men kan ju inte annat än o önska det va på Ängslyckan, saknar personalen och de underbart fina lokalerna som finns där. Men men, bara o bita ihop o göra det här till nåt positivt för Emma. hon kommer ju inte veta nåt annat så det går nog bra. Men jag o Jocke är ju inte riktigt vana vid ett "traditionellt" dagis arbetssätt...
    Vi på Ängslyckan blir väldigt glada om ni kommer och hälsar på nån dag! Känns skönt att ni var nöjda med oss!
    *Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Var på öron- näsa- hals idag med min dotters knöl. Det tog läkaren ca 2 minuter att konstatera att den är inflammerad. Tydligen kan de inte ta prover då utan måste häva inflammationen först. Så nu ska hon äta penicillin i 10 dagar och så har vi fått tid för provtagning den 4 september. Då ska de dessutom söva henne innan provtagningen för det gör tydligen väldigt ont.

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Hon vet inte om att hon ska sövas. Vi tar ett steg i taget. Första projektet blir att få i henne penicillin i 10 dagar. Inte det lättaste!

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn
    Hummlas skrev 2007-08-15 23:48:00 följande:
    Har sett en rolig sak, äntligen har VT fått konkurrens. Här kan vi som bor i v-vik lägga in saker gratis. www.vastervikonline.com KUL!
    Kul! Saknar tjusttorget i tidningen.
    *Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Nu är det undanstädat efter dotterns prinsesskalas. Det var bara två tjejer som kom (förutom min egen förstås), men lät stundtals som att jag var på jobbet med en hel dagisgrupp runt omkring mig.

*Carpe Diem*
  • Marie med två barn

Någon här som hört nåt från Odine. Det var länge sen hon var inne här.

*Carpe Diem*
Svar på tråden ~~~Västervik ~~~