• Änglatuss

Fikna Sugna Mammor fikar vidare i Uppsala

Och barnen blir bara större och större och tillökning i tråden vankas det också!

Så spännande.... nya  dyker upp titt som tätt...  Vi är några ständigt i syskonverkstaden... Vissa av oss är rätt nära BF och har nog fått barn innan 3 månader har gått... (jag själv hoppas på ett )

Här är vi ett gäng som träffats sedan måndagsskiftet oktober/november 2005. Vi har följt varandra genom dvs krampor, känslor och frågor om gravidteten, förlossningen och första tiden som förälder.. Och vi babblar än!!! Vi har jättetrevligt då vi träffas och fikar, tyvärr är det inte lika ofta nu när våra barn har blivit äldre men då vi ses har vi jättetrevligt. Nu under SOMMAREN och solskenet så sitter vi ute och myser i solen med våra 1 åringar Nu har väl dom flesta fått fira sin (2:a) men första födelsedag!

Tänk att tiden har gått så himla fort

Jag hoppas på att få fika mera med er och höra mera ifrån er Det ska vara full fart i tråden...

Har pratar vi inte bara barn utan om allt möjligt... bla bröllop! Det är väl några av oss som går i dom tankarna och då det är dags för mig 070707. Så vi nästa trådstart är jag FRU! *hehe*

GRATTIS TILL ERAT FÖRSTA ÅR SOM MAMMA!!! Det andra året blir  nog minst lika underbart

Kram
    Sofia/ts

• Svar på tråden Fikna Sugna Mammor fikar vidare i Uppsala
  • Carro1978

Fin tråd

Mamma till Rasmus 11 månader & ängeln Gabriel som blev 3½ år!
  • Änglatuss

tack tack. den gamla går ju ut snart! (5.e juni)

• Carro1978

Jag har fått jätte bra nyheter

Svaren på sköldkörtel proverna...

De normala värdena

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mina värden:

TSH -0,347
    T4 - 15,9
    T3 - 2,0
    Trak - 0,6

• Änglatuss

ååhh gu så underbart
    lät skönt

• Carro1978

Ska prata med läkaren den 5/6. Jag hoppas vi kan sänka medicinerna, men det lutar åt det nu när proverna är så bra!

Hihihi, vi är ett steg närmre en graviditet

• Änglatuss

va underbart det låter..

äter ju också levaxin för sköldsköteln

• Carro1978

Men levaxin är väl okej att äta under graviditet?

Jag äter tiotil oxå

• Änglatuss

jajamen, helt klart OK!

känner jag inte till

• Carro1978

Tiotil har jag eftersom jag hade överfunktion....Den stänger av sköldkörtelfunktionen...

Så jag har levaxin också för att höja till normalt igen.

Men vad jag förstår så kan man äta tiotil även under graviditet, men med en väldigt låg dos....

Nu längtar jag bara till samtalet med läkaren   Jag får inte bli gravid nu i alla fall. Tidigast i september även om läkaren säger okej nu. Jag måste bli klar med mitt år i skolan som jag har sökt....

Men självklart hoppas man på ett okej nu ändå

• Änglatuss

fanny rivs, nyps och drar mig i håret

nu står hon här nedanför och skriker men jag låtsas att jag  inte bryr mej, snart går hon iväg och leker med vagnen och nallen.... hopplös! Hon ska bara ha tutte men nu har jag bestämt mig!

På dag 18!!
Svar på tråden Fikna Sugna Mammor fikar vidare i Uppsala