• mamatobe81

vit soffa? (ektorp)

vill så gärna byta ut min beiga soffklädsel på min ektorp hörnsoffa.
    finns inte direkt mycket att välja på, tycker endast den vita e snygg men hur praktiskt är det, e den lätt att tvätta med bra resultat eller måste man köpa ny varje halvår? går det att få bort tex kaffefläckar?

såg en sida som gör klädsel till den här soffan i skitsnygga tyger men dom kostade lika mycket som en ny soffa nästan...

• Svar på tråden vit soffa? (ektorp)
  • Stanna

Vi har haft en vit, och vi tvättade den med gott resultat.

• mamatobe81

blev den märkbart solkig eller fick fettfläckar som inte gick bort? den går väl att tvätta i 60 grader va?

• ludenben

jag skulle vilja ha den soffan. den 3 sits är ju inte så dyr heller men när man har barn, blir den fort smutsig?? blir den grådaskig efter ett tag eller ser den lika vit å fin ut??

• Stanna

Eftersom den är vit blev den ju småskitig/gråaktig ibland. Det var bland annat från nya byxor/jeans som släppte lite färg, lite spill och allmänt slitage. Men vi tvättade i 60 grader har jag för mig och då blev den fräsch igen.

• musli

Har en 2-åring som kladdar med det mesta i soffan... Hittills har allt gått bort utom 2 fläckar (minns inte vad det var) och råkade få för mycket klorin och då blev det 2 vitare fläckar istället så nu måste jag nog lägga rubbet i klorin-bad tror jag!!! 
    Men soffan är suuuuper-bra och skön!!!

Svar på tråden vit soffa? (ektorp)