• aisthetis

har fått dille på piggelin! Hur "farligt" ?

Någon klok människa som vet hur, ursäkta uttrycket, "farligt" det är med tanke på vikten? Något orolig...kan inte förmå mig att sluta äta dessa små kalla läckerheter!!

något tips på vad man kanske skulle kunna byta ut glassen mot, något likvärdigt fast med mindre socker?

• Svar på tråden har fått dille på piggelin! Hur "farligt" ?
  • innana

Var glad att det inte är Magnum du har dille på

Gör egen isglass kanske med lågsockrad saft?

• johlinn

Tycker inte piggelin är det farligaste att ha dille på. Hur många äter du?? Motsvarar ungefär ett glas saft eller mindre i kalorimängd så det brukar jag unna mig. Annars är min favorit tiptop, den som är typ mest fett och kalorier i av alla gb-glassarna...

• lövet2

När jag väntade 3:e barnet hade jag dille på choklad. När hon föddes hade jag ... 15 hål!
    Tänk på tänderna och försök äta dina Piggelin i samband med frukost, lunch, middag t ex. Inte mellan målen!

• Endag

Ler. Jag hade oxå dille på just piggelin ett tag

Äntligen är drömmen sann!
  • bluemountain

Jag har också dille på piggelin! 2 varje kväll har det blivit men nu är de slut i frysen. Måste handla fler!!
    Räknar väl det som ett glas saft också ungefär?

• Ann Lee

Min kollega hade noja på Piggelin under sin graviditet. Sen blev det Solero. Hon köpte upp all Solero på tre kiosker i närheten av vår arbetsplats. Varje morgon kom hon med en Solero i handen. Glad
    Hon tyckte iaf att Solero kändes nyttigare, fast jag har själv ingen koll...

• Farfalla

Här är en till som haft dille på piggelin! Nu har jag däremot börjat gå över mot cola calippo å coca-cola.. hehe

• nitedrive

Gör egen isglass med lättdryck kanske?Finns ju lågsockrad hallonsplit på lådor att köpa med hem i affärens glassdisk.

• frajsing

Piggelin motsvarar 1.5 viktväktarpoäng, eller gjorde iallafall innan.

• Terryleene
    nitedrive skrev 2007-05-26 14:19:47 följande:
    Gör egen isglass med lättdryck kanske?Finns ju lågsockrad hallonsplit på lådor att köpa med hem i affärens glassdisk.
    Gaah! Vilket urtråkigt svar. Som när jag säger till min sambo att jag vill ha choklad och han säger -Ta ett päron.
    Man vill ju höra: Frossa på!
  • Farfalla
    Terryleene skrev 2007-05-26 14:27:28 följande:
    Gaah! Vilket urtråkigt svar. Som när jag säger till min sambo att jag vill ha choklad och han säger -Ta ett päron.Man vill ju höra: Frossa på!
    instämmer till 100%
  • ekoasa

jag säger bara - frossa på! Piggelin är väl den bästa glassen om man ska ha dille på någon glass- endast ca 55 kcal per pinne. Så länge man inte äter alltfr mycket socker för övrigt tycker jag att det är helt lugnt!

• aisthetis

hahaha tack för era svar! Taktiken för kommande dagar blir följande, jag frossar på ett tag till, är noga med att borsta tänderna och protesterar inte vågen allt för mycket så hoppas jag att mitt sug förhoppningsvis snart lugnar ner sig av sig själv

• Älskar mina  underbara döttrar

Blev lite sugen när jag såg tråden.
    Ska nog slå till att köpa en i dag....

• Mamma till Algot och Alfred

Jag har fått dille på calippo cola....
    Äter minst 2 varje dag....
    1 st innehåller 92 kalorier...tror att piggelin är lite nyttigare!
    Bättre att äta isglass än massa choklad....

Svar på tråden har fått dille på piggelin! Hur "farligt" ?