Vilka "kändisar" I Sverige och världen vet ni som fått barn via äggdonation???
Vilka kändisar vet ni som fått barn via äggdonation???
Vilka kändisar vet ni som fått barn via äggdonation???
Inget svar... Är lika nyfiken som du !
Det räknas förmodligen som påhopp om man börjar spekulera.
Så det är nog rätt dumt.
Dessutom kan någon bli kränkt härinne om man börjar diskutera hur svårt det är efter vissa åldrar etc...
jag bara undrar, det kan ju faktiskt finnas de som har gått ut offentligt utan att jag vet om det, det var mer så jag tänkte.
Hej Valentina!
Bra fråga, men svårt att säga då de allra flesta som fått barn efter 42-43 år har väl gjort det genom ÄD men tiger om det. Förmodligen är det väl för barnets skull....då om man är kändis så blir det ju en massa skriverier om hur barnet blev till. Som förälder vill man ju kunna bestämma själv om & hur & när man berätta för ens barn hur de blev till.
Det finns många kändisar i USA som fått barn 45+ och då är det rätt säkert att det gått vägen genom ÄD.
Holly Hunter--tvillingar vid 50
Jane Seymour--barn vid 52, tror jag hennes sista var
Marcia Cross från Desperate Housewives--tvillingar vid 44
Här i Sverige så har Anna Lindmarker fått en son vid 46 års ålder. Malou von Sivers fått ett barn till och hon var kanske 45 då. Men inte kan man säga SÄKERT att det gått vägen genom ÄD. Men läkarna är rätt överens att annars är chansen extremt liten.
Isisisis--Jag tycker att hennes fråga är helt okej! Tycker DU att det är påhopp att spekulera? Och alla härinne vet att det är ju svårt...mycket i livet är svårt, men det kan vara värt att försöka ändå, eller hur? Försöker man inte så får man definitivt inget barn.
Mvh och lycka till alla
Ingrid
Jag vet av erfarenhet att det räknas som påhopp om man börjar spekulera om såna känsliga saker .
man får inte diskutera enskilda personer.Svar ja.
Det är FL regler.
Okej, isisisis--Det visste jag inte att det var FL-regler.
Du låter lite som Hitler....inte vet ALLA alla regler. Ska plugga de in och ut.
Ingrid
Vill tilläga att jag är ju jätteglad för alla som får barn vid vår ålder oavsett hur de kommit till, och det tror jag alla andra--inklusive Valentina--är med.
Man vill bara veta för att få en mer äkta bild av vad statistiken säger och INTE säger. Trodde att du också var mycket sugen att bli Mamma?
Ingrid
Jag har som sagt varit i trådar dagligen på FL i 2 år nu,och då snappar man ju upp endel.
Både vad som är tillåtet och vad som fel.
Och allt annat matnyttigt sas.
Jag är kanske lite för kort i tonen för din smak?
Jag informerar bara TS att det KAN uppfattas felaktigt,eftersom det har gjort det tidigare.
Det är inte så kul att få tillsägelser.
Jag har inte varit otrevlig mot TS.
Det fanns en tråd för ett halvår sen där någon reagerade över dessa diskussioner.Samma människor endel av dem som du räknade upp nämdes i den tråden.
Just därför ansåg jag att det kunde vara på plats att tala om detta.