• Lilu

Har du och dina barn bälte på sig i bilen?

Läste i en tråd att det faktiskt verkar som det finns en del som åker utan bälte i bilen.

Vi och våra barn har alltid bälte på oss.

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-25 19:05:18:
    Ni som inte har bälte på er eller barnen motivera gärna...för jag skulle vilja veta hur man tänker. Om tiden inte räcker itll eller om man inte kommer i håg det....etc
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du och dina barn bälte på sig i bilen?
  • timberhochmandie

Javisst! Har du bälte på dig i bussen?

• SusanneSJ

Ja, kör inte en millimeter utan att alla är bältade som sitter i bilen!

• Lilu

Nja i dom bussar som har det. Jag åker i princip bara lokalbussen och där finns det inga bälten synd nog.

• Majsan70

Klart att vi har bälten.

Det är helt förkastligt att köra utan. Dessutom böter på det. Sen skulle jag nog bli tokig på allt pipande o fladdrande lampor i bilen som talar om när man inte bältat sig.

• Nelly L

Självklart. Har även på bussen när det finns. Billig livförsäkring, har varit med om en krock själv så jag vet...

• Lilu

Jag vet av några här i stan som inte har bälte på sina barn....och jag kan inte låta bli att undra om det är ren lathet eller om man inte är lika rädd om sina barn?

• Odessa

Ja, alltid. Även om vi står på en parkering och ska byta parkeringsruta eller nån annan löjligt kort sträcka. Bälte har man på sig _alltid_ i bilen, utan undantag.

• W W

ja Alltid.. även i de bussar som har bälten.. men nu för tiden så åker jag nästan bara stadsbussarna och de har inte..

Svar på tråden Har du och dina barn bälte på sig i bilen?