• Mjölk

Ska bli äggdonator, undrar lite.

Hej!
    Jag ska bli äggdonator om allt nu går vägen. Ska först träffa läkare o kurator och om det går bra så ska allt sättas igång till hösten.

Jag har ju fått lite information, men undrar lite om riskerna. Vet någon härinne om riskerna med att vara äggdonator? Alltså om det påverkar mina chanser att få fler barn i framtiden? Vi har ju en son men vill givetvis ha fler barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-26 20:32:12:
    Har nu startat en tråd för äggdonatorer!
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

• Svar på tråden Ska bli äggdonator, undrar lite.
  • Fiaflopp

Det påverkar inte dina chanser att få fler barn senare i livet...
    Det du vill göra är värt all Guld i världen för oss ska du veta,underbart fint gjort av dig och du är enormt behövd!!!

• LJF

Jag har just donerat ägg i veckan. Jag har inte hört att det ska vara någon stor risk för framtida eget barnafödande. Man genomgår likadan (tror jag) behandling som barnlösa par där äggen från kvinnan änvänds men utan tillbaka sättning då.

Vi får väl se hur min kropp reagerar på hormonerna i efterskott, de kände jag inte alls av under behandlingen.

• Mjölk
    Fiaflopp skrev 2007-05-26 08:57:05 följande:
    Det påverkar inte dina chanser att få fler barn senare i livet...Det du vill göra är värt all Guld i världen för oss ska du veta,underbart fint gjort av dig och du är enormt behövd!!!
    Tack så mycket! Kul att få "höra" så fina ord! Vi planerar att skaffa barn nr 2 om ca ett år (alltså påbörja tillverkningen om ett år), så då vill man ju att det inte ska vara några problem!
  • Mjölk
    LJF skrev 2007-05-26 09:02:22 följande:
    Jag har just donerat ägg i veckan. Jag har inte hört att det ska vara någon stor risk för framtida eget barnafödande. Man genomgår likadan (tror jag) behandling som barnlösa par där äggen från kvinnan änvänds men utan tillbaka sättning då.Vi får väl se hur min kropp reagerar på hormonerna i efterskott, de kände jag inte alls av under behandlingen.
    Låter bra! Fint av dej att donera ägg! Skönt att du inte känt av hormonerna än. Det kan ju vara himla olika hur man reagerar har jag hört.
  • LJF

Jag hade också hört det, så jag väntade och väntade på att verkligen må uruselt, men nada och det var ju ingen förlust. Däremot känner jag av ägguttaget nu i efterskott.

• Mjölk

Jag kanske skulle starta en tråd för oss som är, har varit eller ska bli äggdonatorer???

• Mjölk
    LJF skrev 2007-05-26 09:07:10 följande:
    Jag hade också hört det, så jag väntade och väntade på att verkligen må uruselt, men nada och det var ju ingen förlust. Däremot känner jag av ägguttaget nu i efterskott.
    Hur känner du av ägguttaget då?
  • LJF

De sa att man kunde bli öm efter i magen, men jag tycker jag är lite mer än öm (inte något vidare hög smärttröskel heller). Men jag ringde dem bara och de är väldigt omhändertagande av donatorer så de skickade så fort de kunde ett recept till apoteket på mer smärtstillande.

Själva ägguttaget kände jag lite av bedövningssticket i ägget men bedövningen hjälpte på en gång så det gick smidigt. Om Hs tycker att det är lönt att använda mig igen så är jag sugen på att göra om det. Tyvärr så verkade det endast som om en av mina äggstockar fungerade som den skulle.

• Mjölk
    LJF skrev 2007-05-26 09:13:40 följande:
    De sa att man kunde bli öm efter i magen, men jag tycker jag är lite mer än öm (inte något vidare hög smärttröskel heller). Men jag ringde dem bara och de är väldigt omhändertagande av donatorer så de skickade så fort de kunde ett recept till apoteket på mer smärtstillande. Själva ägguttaget kände jag lite av bedövningssticket i ägget men bedövningen hjälpte på en gång så det gick smidigt. Om Hs tycker att det är lönt att använda mig igen så är jag sugen på att göra om det. Tyvärr så verkade det endast som om en av mina äggstockar fungerade som den skulle.
    OK, då vet jag att jag ska förvänta mig att det gör ont! Men det är OK med mig, barnlösa par får ju kanske barn! Kram på dej! Vad var det med äggstocken då?
  • LJF

De har ingen aning den var bara inaktiv, inga äggblåsor som hade växt till sig utan bara så "skräp".

Svar på tråden Ska bli äggdonator, undrar lite.