• Zandrizz

Termometer & Ägglossning.. Hjälp

Är helt ny på detta,har läst runt en massa nu och sett att man kan ta sin temp vid ungefär samma tidpunkt varje morgon och när du har en förhöjd temp så är det ägglossningsdax. Men hur många graders höjning ska det va 0,1 0,2 eller en hel grad? Hälp! Visar det sig en dag innan eller under tiden. Ska man slita av sin partner kläderna på stuts eller hur är det?

• Svar på tråden Termometer & Ägglossning.. Hjälp
  • Zandrizz

Ojoj här har det hunnit hända en del sen sist, vad bra =)

Loppan1972, vi verkar va ungefär lika jag har legat på 36,3 nu sen min mens och i tors kände jag som lite mensverk och idag var min temp på 36,9 så då borde jag ha känt rätt. Att det var ÄL i torsdags hmm.. det är ju första månaden nu så har ju inte blivit riktigt haj på hur saker o ting funkar i mig ännu.

catinkan, jag har inte provat med ÄL-test ännu men sett att dom är lite dyra. Man kan ju behöva ett par, du har inget tips på nån internet sida eller så man kan köpa lite billigare?

Mrs You, du är bäst. Nu är jag verkligen uppdaterad på hur det fungerar. Ska fortsätta att ta min temp och börja anteckna, lät som ett bra tips med den länken från Delphi77. Tack =)

• Zandrizz

Delphi77: Nu har jag blivit medlem på fertilityfriend sidan, den verkar ju jättebra. Tack så mycket för det tipset nu lägger jag in all min info där =)

catinkan: det lät bra ska införskaffa mig såna stavar från billigatester. Den här månaden är ju avklarad utan men nästa då får det bli..

Mrs You: lite att tänka på tack ska du ha, vad bra =)

Svar på tråden Termometer & Ägglossning.. Hjälp