• Delphi77

Termometer & Ägglossning.. Hjälp

Catinkan, min temp höjs oftast bara ca 0,2-0,25 - är säker på att jag har ägglossning ändå.

Juniphé, tanken är att man ska göra detta under längre tid och som sagt just "föra statistik" så att man lär sig känna igen symptom på att ägglossning är på gång.

Som mrs you skriver så kan man ibland (jag får det alltid) få en sänkning av tempen precis innan ÄL så där är ju ett tecken också.

• Delphi77

Japp det skiljer nog mycket från person till person. Huvudsaken tror jag också är att man ser en tydlig höjning.

Du är kanske redan registrerad på den här siten? www.fertilityfriend.com/

Annars är det ett bra ställe att skriva in sina temperaturer i ett diagram där sedan ÄL automatiskt ritas ut när den inträffat.

• Delphi77

Ja den siten rekommenderar jag verkligen, efter några månader får man jättekoll på sin kropp. Utöver tempen kan man även skriva in andra symptom på ÄL, t ex hur flytningar ser ut osv. Man får även exakt koll på hur långa cykler man har eftersom man även skriver in tid för mens.

• Delphi77

Zandrizz, gör du det! Det är mycket man bara får tillgång till om man betalar men jag tycker man kommer långt med det man får gratis också. Det viktigaste får man då.

Svar på tråden Termometer & Ägglossning.. Hjälp