• pseudonym1

Termometer & Ägglossning.. Hjälp

Loppan1972 (eller någon annan som vet).. måste tempen höjas så mkt?
    Jag har läst lite om det där på olika ställen och väldigt många ställen säger olika.

Jag har tempat 3 cyklar nu i kombination med att hålla koll på sekret och äl-tester..
    Har märkt att tempen gått upp olika mkt olika cyklar men absolut inte så mkt.
    Denna gång t ex låg jag på runt 36,3-36,4 inna äl och efter på 36,6-36,7.
    Märker ju tydligt att tempen går upp men inte så mkt som 0,5-1 grad.
    Har man ingen äl då isf? Äl-testerna har gett utslag varje gång, sekretet finns där, molväken i magen och då en ngt förhöjd temp...

• pseudonym1

MRS You: Tack för infon!
    Du skrev ju att tempen höjs med 0,3-0,5 grader efter äl..

Men om jag tydligt ser i ett diagram att jag konstant ligger högre i basaltemp efter äl än innan, men det kanske bara är en ökning på typ 0.2 grader..
    Har man inte haft äl då i och med att ökningen inte är högre eller är det så att kvinnor ökar olika efter äl men det fungerar lika bra med en ngt lägre tempökning än en högre?

Känns verkligen som att äl fungerar (äl-tester/sekret m.m) så jag blir lite fundersam när jag märker att min temp höjs men inte riktigt så mkt som det skrivs här..

• pseudonym1

Delphi77: Vad skönt att höra!
    Man kan väl aldrig veta såvida man inte kolla på gyn men jag skulle bli förvånad om jag inte ägglossade med tanke på sekretet/äl-testerna och molvärken.

Men man blir ju osäker när man läser att tempen SKA gå upp si och så mkt när den inte riktigt gör det.
    Märker som sagt tydlig skillnad rent överlag på tempen innan äl och efter men kroppen är ju olika och alla kanske inte ökar så mkt i grad.

• pseudonym1

Delphi77: Är medlem och skojtempar lite.
    Har bestämt mig för att ta tempen några dar innan äl tills några dar efter. Blev tyvärr lite stressad av att tempa + att jag jobbar skift vilket gör att jag omöjligtvis kan tempa vid samma tidpunkt så jag tempar mest för att få ett kvitto att äl skett och sen inväntar jag BIM utan att tempa.

Zandriss: Jag brukar göra så här med äl-testerna.
    Litar mest på CB men de är väldigt dyra.
    Där för köper jag 1 paket CB och sen beställer jag äl-tester från billiga tester (inte stickorna utan stavarna).
    Jag börjar använda de billiga och när "högchans-dagarna" kommer så använder jag CB.

Men jag tycker faktiskt att stavarna från billiga tester är helt ok! Tror att adressen är www.billigatester.se

Svar på tråden Termometer & Ägglossning.. Hjälp