• Linny

Högglansiga köksluckor, för-/nackdelar?

Behöver råd ang. IKEAS högglansiga luckor, Abstrakt.

Jag har sökt här på forumet, men även om det finns några frågor så finns det väldigt få svar. Hoppas på mer svar från er

Det jag undrar är om fingeravtryck syns väldigt väl på högglansiga. Det är en annan sak om det är lätt att torka av, men jag vill egentligen veta om jag kommer behöva göra detta jämt Har en liten son som är och pillar överallt. Någon som kan ge råd?
  • Svar på tråden Högglansiga köksluckor, för-/nackdelar?
  • Linny

Alternativet vi funderar på är; Applåd. Vita släta men "normalglansiga".

Någon som har tankar om den?

Kanske tröttnar man snabbare på abstrakt..?

• Sara 81

Vi har Härjedalsköks högblanka luckor och jag älskar dem! De är både snygga och enkla att sköta, torka av mm.

Har dock ingen erfarenhet av IKEA´s luckor.

• Linny

det är bra att de är enkla att torka av, men upplever du att du behöver göra det ofta? Syns fingeravtryck väldigt väl?

• Boppa

Vi har IKEAS abstarkt och jag tycker att dom är jättebra. Jag trodde att det kanske skulle bli för glansigt i vårt kök, men det fiffiga med glansen är att det ser väldigt rent ut. Jag rekommenderar det!

• Linny

Boppa: Syns inte fingeravtrycken väldigt väl på det glansiga då? Så att man måste torka hela tiden?

• Linny

Tack för att ni tagit er tid att svara

Vi är inne på Abstrakt nu, men om någon annan har synpunkter så tar jag gärna del av dem

• enlitenbitkaka

Jag hade Abstrakt vita luckor i min förra lght med en mörkgrå bänkskiva och vitt avlångt, matt kakel.

1. Skitsnyggt
    2. praktikt och enkelt att torka av.

Hade även Abstrakt i badrummet och satte även ihop tre stycken till en skänk i vardagsrummet. Älskar dem....och saknar dem

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Tanina

Vi har, och jag kan bara rekomendera dem, skitsnygga o lätta att rengöra + ser så fräscht ut när dom e glansiga!

• Linny

Tack vad ni är snälla! Vi har nu bestämt oss för att köra på abstrakt. Vi kommer att ha en jättemörk, 4 cm tjock, oljad valnötsskiva till. Inbyggnadsugn, inbyggnadsmicro, nedsänkt häll i bänkskiva. Sedan bestämde vi oss igår för en inbyggnadsespresso/kaffemaskin från Siemens. Som maler o gör allt. Behöver bara trycka på en knapp

Istället för kakel blir det en cool tapet från Elitis, med skimrande vågrätta ränder i olika tjocklekar o färger. Sedan glasstänkskydd en bit upp på väggen. Hoppas vi blir nöjda!

• mammamasken

Vi har dom och är grymt nöjda. Har även 2 små barn som hela tiden kladdar, men jag tycker inte att det syns mer på dom än mina tidigare luckor.

Svar på tråden Högglansiga köksluckor, för-/nackdelar?