• Thessia

Borlig vigsel!

jag och min sambo skall gifta sej borgligt nu den 16:e juni undrar om det är några fler som har gift sej borjligt och som kanske har lite bilder på det...*ler*

• Svar på tråden Borlig vigsel!
  • FH Mamma

thessian
    klänningen kostade runt 150kr och är köpt på bikupan (röda korset) jag blev helt förälskad i den.
    La in en bild till på mig i galleriet

• PuMaN84

Vi tänkte me gifta oss borligt den 23/8 -08 på vår tre årsdag!
    Vill me veta lite om de?!

Fina bilder ni har som gift er

♥ MaX ♥
  • Nyima

Nu har jag lagt in en bild från vår borgerliga vigselceremoni. Vårt bröllop var rätt traditionellt förutom avsaknaden av religion och kyrka: stort följe, blommor, vit klänning, lång ceremoni, sång, diktläsning och hela middevitten. Det blev precis som vi ville ha det, om inte bättre

• FH Mamma

Just det vi hade nog en kort cermoni. stod i mitten av ett rum, vigselförättaren + 2 vittnen var med.
    Tog kanske 5 min han läste en text. Sen var vi gifta.. inte så romantiskt men bröllopsnatten blev bättre

• Thessia
    FH Mamma skrev 2007-05-26 18:00:00 följande:
    thessianklänningen kostade runt 150kr och är köpt på bikupan (röda korset) jag blev helt förälskad i den.La in en bild till på mig i galleriet
    hur fin som helst typ en sådan som jag letar efter, enkel och billig men inte det lättaste när man är gravid
  • idis78
    FH Mamma skrev 2007-05-26 18:22:58 följande:
    Just det vi hade nog en kort cermoni. stod i mitten av ett rum, vigselförättaren + 2 vittnen var med.Tog kanske 5 min han läste en text. Sen var vi gifta.. inte så romantiskt men bröllopsnatten blev bättre
    Så var våran oxå. Fast bröllopsnatten blev inte så het för vår del. Jag var höggravid och gick på kryckor pga svår foglossning...
    Mamma till Elliot 060909
  • Thessia
    FH Mamma skrev 2007-05-26 18:40:47 följande:
    thessiamin klänning var bra för den satt hårt precis under brösten sen hängde den ner.Jag funderade på att sy något men hittade den klänningenimg.sewingtoday.com/cat/10000/itm_img/B4915.j...denna älskade jag medimg.sewingtoday.com/cat/40000/itm_img/M5003.j...och dennaimg.sewingtoday.com/cat/40000/itm_img/M4378.j...tyvärr kan jag inte sy.. kan du?
    jag kan tyvärr inte sy annars hade det varit lätt fixat...
  • Auroratiger

Har också några bilder i galleriet. Bara på oss visserligen (jo, och tårtan!).

• Playing the angel

Thessia, har du kollat på 4mom.se där finns brudklänningar för gravida och även "vanliga" klänningar.. kanske är något?

Si vis amari, ama.
  • 0Love0

I går var det ett år sedan jag & min man gifte oss borgerligt

Svar på tråden Borlig vigsel!