• Ipomea

Skötbordet Brio Vegga osäkert?

Läste en undersökning i Aftonbladet att Brio Vegga skulle vara osökert pga att det var för kort... Någon som upplevt detta? Trodde ju att det skulle va ett bra skötbord för det har så höga kanter på sidorna och man LÄMNAR väl aldrig barnet oövervakat på bordet?!

• Svar på tråden Skötbordet Brio Vegga osäkert?
  • Skorpan081

Har inget själv, men har använt ett sådant ett par gånger och tyckt att de verkar väldigt bra.
    Hemma föredrar jag att byta på golvet.

• joos

När Elin var mindre hade vi ett sådant skötbord och var jättenöjda. Men som du säger vilket skötbord man än har så skall man aldrig lämna barnet ensamt. Numera byter vi på golvet.

• ebben

det är INTE osäkert! det har ju höga kanter på sidorna,mer än många andra! O man står ju alltid själv på den enda sidan utan kant ,så där ser jag ingen fallrisk alls.......

• Ipomea

ebben: Det va så jag tänkte åxå!!

• ebben

jag har sett de där "sniglar" heter väl nåt o massa andra skötbord som har SÅ låga kanter på sidorna-DET verkar ju mer "farligt" i så fall......

• Eliama

Kan inte annat än instämma med ebben. Vi köpte Brio Vegga just på grund av de höga sidkanterna och att det kändes stadigt och stabilt. Är jättenöjda och inte ett dugg oroliga att hon ska ramla ner, som sagt, vid den enda oskyddade sidan står man ju själv som "stoppkloss".

• eilenna78

Om man har badkar kan jag rekommendera Carlo Baby Tvättbjörne! Kan också fällas upp utan montering i vägg! Superbra skötbord!!!

• Ipomea

Nu har jag i alla fall ropat in ett vegga på tradera. Känner mig nöjd, men jag har ju provat det.. Blir säkert bra!

Svar på tråden Skötbordet Brio Vegga osäkert?