Vilka konstiga saker har din katt ätit?
En av mina gillar ketchup och sylt. En annan gillar senap och fläskesvålar, och en åt en gång en nål med sytråd!
En av mina gillar ketchup och sylt. En annan gillar senap och fläskesvålar, och en åt en gång en nål med sytråd!
Minns en gång då jag serverad min (numera framlidne) Perserhanne på mumsig strömmingfilé. Han åt upp skinnet och lämnade köttet...
min förra katt gillade oliver
Där kan man tala om kräsen *s*
Våran katt gillar senap och honung. HAn får dock inte äta det men han gillar att slicka på det när han får chansen.
Vad de får äta och vad de faktiskt äter är ju inte alltid samma sak .
Yngsta kissen (en av de på bilden - fast hon är vuxen nu) älskar socker så har vi en sockerskål framme så lägger vi alltid något riktigt tungt ovanpå för hon har lärt sig ta av locket. De är finurliga de små liven
Vår Mårris äter lök....
hade tacorester på tallrikarna en dag som stod kvar på rumsbordet då han kom o hoppade upp och slickade bort creme fraichen som låg kvar på en sked... sen nosade han runt lite på tallriken o hittade ett par bitar hackad lök som han slök i sig med stor aptit... *yaaak!*
Sen äter han INTE det specialfoder jag fick från veterinären när han blev kastrerad.... Tre ggr försökte jag ge det till honom , varje gång kissade han i matskålen..... :-s
min katt älskar oliver och chips. Bröd och annat knaprigt kolhydratrikt som kex gillar han också.
chips godis.. läkerol ibland.. men mest jordgubbar kiwi och banan faktiskt. nyttig katt =)
Min ena katt älskar thaimat, speciellt med mycket grönsaker.. Och idag smaskade han i sig pringleschips.. Skum katt, dricker jordgubbssaft gör han oxå..
allt som var konserverat typ åt ena katten, favorit var oliver. Den andra åt också konserverade saker (majs, champinjoner, de där gröna strånkarna och ärtor och morötter) men favorit hos han va ost.
Strömming åt inte den ena katten men gärna löjor som vi fick över efter vi fiskat gös. Den andra katten sprang och gömde sig om det fanns en sprattlande fisk i närheten. Fick ta kål på dom först genom att lägga dom i kylskåpet i en plastpåse.
Korv åt dom INTE och helst stekt lax.