• gräken

ponnyridning på skansen 14 mån gammal, tidigt?

ska till skansen i dag, tycker ni det är för tidigt att låta min 14 mån gamla son rida där, turen är 5 min?
    man går ju brevid och håller i sonen, mannen min tycker det är tok för tidigt...
    skulle ni låtit ert barn rida så tidigt på ponny ridning??

• Svar på tråden ponnyridning på skansen 14 mån gammal, tidigt?
  • Tygtiiger

Jag tror inte att sonen får ut något av det, han tycker nog det är roligare att bara titta på hästarna och kanske få klappa lite.

• Zizzla

Prova, vill han så vill han, och vill han inte så är det inte mer med det än att han får gå av.

• joos

Här på ett ställe i Göteborg har de 2- års gräns

• mammas gumsegos

Nej, inte för tidigt. Min dotter på 8 mån sitter redan på min häst. (inte själv) Hon tycker det är kul. Att få slita i manen. Prova, du ser om han gillar det

• denna där

tror inte han får ut så mkt av att rida pony vid 14 månader, det räcker nog att bara titta!

Ingenting är omöjligt för den som inte behöver göra det själv.
  • gräken

ojdå det där med ålders gräns har jag inte ens tänkt på, får fråga och höra...
    kanske kan han bara få sitta lite på en häst som står still, det räcker nog...

• Erik

Erik var lite över 2 år då han red första gången på en ponny och då älskade han det! Han pratar om det än så vi måste nog gå nånstans i sommar där dom har hästar så han får rida igen.

• joos

Elin var också 2 när hon red första gången och det var jätteroligt

• Maggiepuh

Första gången min son satt på en häst/ponny var han 2,5 månader... Nu är han 14,5 månader och blir jättearg om han inte får rida på hästen han ser.

Jag är ryttare sedan 17 år tillbaka så jag vet vad jag gör.

• Gul13

Min dotter var inte ens ett år när hon satt på min häst första gången och hon har älskat det. Nu är hon 2,5 och vill rida varje dag. Prova. Han talar om ifall han vill eller inte men du måste hålla i honom och här hemma rider vi inte utan hjälmen med grönt spänne. Det vet dottern oxå.

• Tonx
    Men vadå inte få ut nåt av det?

Min dotter har ridit sen hon var stadig i kroppen, hon älskar det!
    Hon kan rida själv utan att man håller henne idag, hon är 19 månader.
    Alla ungar som varit här har älskat att rida!
    Nova 051008
  • mammatillpojkar

klart att han kan få rida om han vill!!!

• Gul13

Nu måste jag höra hur det gick. Blev det någon ridning för sonen?

Tonx: Jag förstår inte heller varför han inte skulle få något ut av det. När dottern var 1 hade hon ridit många gånger. Tror ni inte Malin Baryards pojke har ridit före 14 månader och fått något ut av det?

• Carisma95

Sonen red första gången på ridskolan när han var ca 13 mån. Tyckte det var jätteroligt!

The truth about the truth; It hurts! And that´s why we lie....
  • Björnes Magasin

min son red när han var 1½år, tyckte det var skit-kul. ville rida igen och igen.......

• Cissela

Också en liten här som rider och älskar det! Hannah är 20 månader nu och har suttit på hästen sedan hon var 6 månader och efter året deltagit aktivt i ridningen dvs själv sätta igång hästen, stanna den, hålla i tyglarna osv.

Hon hämtar själv ridhjälmen... och skulle nog egentligen vilja rida bra mkt mer än vad hon gör (blir ledsen när hon inte fårrida mer). Hon rider ca 3 gånger i veckan, ca 20 min per gång. Sitter superbra i sadlen men vi håller henne i armen för säkerhets skull.

• gräken

hej allihop.
    det blev ingen ponny ridning, det hade hunnit stängt innan vi kom dit... typiskt jag hade faktiskt tänkt honom få ta en tur på ponny ridningen.
    nästa gång blir det ponny ridning!
    han fick klappa lite på en häst och tyckte det var väldigt spännande så jag tror nog han skulle tycka att det skulle var ett riktigt äventyr att rida.
    tror absolut att han skulle få något ut av det hela...
    ha det gott!

Svar på tråden ponnyridning på skansen 14 mån gammal, tidigt?