• Malmöflicka

Alkoholfri öl

Är det 0% alkohol i alkoholfri öl? Är det HELT ofarligt att dricka? Det känns ju lite förbjudet på något sätt, men jag är såå sugen på öl!

Hittade denna på systembolaget: www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=ALKOHOLFRITT%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a

Är den god eller kan ni rekommendera någon annan?

• Svar på tråden Alkoholfri öl
  • Netriosa

Jag har druckigt alkoholfri öl två ggr under denna graviditet och det var SÅ gott! Kändes inte som om den var alkoholfri så efter varje klunk så var jag tvungen att kolla om jag drack från rätt flaska Kommer tyvärr inte ihåg vad ölen hette dock. Tror den ena hade 0,05% alkohol och en annan 0,5%, så det är ju ingen fara, försvinner ju på väg ner.
    Tror en lättöl är 1,2%?

• Malmöflicka

Jag hade nog inte vågat dricka 0,5% alkohol. Jag vill ha 0%, men det kanske inte finns?

• emmabebis

Jo då Carlsberg har 0,0 men den smakar vatten tycker jag!
    Sen har du en som Heter JEVER å den är SUPER GOD. smakar riktig öl...den är också 0,0

• kim mi

då måste jag rekomendera carlsbergs alkoholfria öl, den är såå god!

• Netriosa

malmöflickan:
    0,5% är lika med alkoholfritt...det står på den hyllan i systembolaget. Och läste jag inte helt fel så har filmjölk en alkoholhalt på 0,5% också
    Man behöver ju inte hiva i sig Jag drack en öl på 33 cl på 2 timmar.

Men ölen som jag drack som låg på 0,05% är nog det närmsta du kan komma om du vill ha helt alkoholfritt.

• kim mi

smakar vatten? tycker inte jag, jag kände ingen skillnad alls på dem. Och det var just den som du länkade till

• Malmöflicka

Netriosa: Jag förstår att 0,5 och 0,05 är så gott som ingenting, men det känns mer ok för mig om det verkligen är 0,0. Jasså filmjölk innehåller o,5% alkohol? Hoppas det är ofarligt för gravida (det bör det ju vara eftersom det inte varnas för det).

Jag ska nog prova Carlsberg och Jever (hittade även den på systembolagets hemsida). Tack för tipsen!

• Ningla

carlsbergs har vell 0,05 % den är iaf riktigt god tycker jag också : )
    Men snart ska jag ta mig en " riktig " öl jisses va man kan längta efter lite humle/ jäst och de där hehe ; ) ... mmm en guiness eller lite veteöl ... faaasen ; )

♥Tilde 07-05-08 ♥
  • numbernine

det är mycket som innehåller alkohol, tex filmjölk, yoghurt mm. Under 0.5% räknas som helt alkoholfritt och är helt ofarligt för gravida att dricka.
    En lättöl innehåller mellan 2,1-2,25% (Att jämföra med).
    Många alkoholfria drycker som innehåller upp till 0,5% skriver inte ens ut alkoholhalten. De behöver de inte!
    Så du kan vara helt lugn!!!!

• Mamma Marika

Jever Fun på bolaget är sååååååå grymt god! Vet många som inte är gravida som dricker den oxå! Den har riktig ölsmak!! Carlsbergen är ju inte alls lika god..

Svar på tråden Alkoholfri öl