• efemeryda

BARNSKOR=)

ngn som kan rekommendera en bra sko som sitter stadigt på fötterna? Vi har kavat skor nu o det verkar som dottern e nöjd med de. Men jag undrar ifall det finns ngn billigare variant som sitter lika bra?

• Svar på tråden BARNSKOR=)
  • Muppmamma

OT: Det är väl ingen bra idé att ärva skor? Barn går olika och går första barnet fel kommer det andra att belasta foten fel!

• eviskurren

För oss blir det oftast Vincent. Snygga, praktiska skor till ok priser. Kavat ser så hiskeligt tråkiga ut tycker jag.

• Vannis

Friends finns nog bara på coop, det är deras märke. Dom har billiga bra skor och vinterstövlarna som vi hade till dottern var jättebra.

Annars så är ju www.skopunkten.se en bra sid amed billiga skor.

Ärva skor är väl ingen hit, man ska väl gå in sina skor efter sina egna fötter så man inte går fel sen?

• Linniz

Jag köpte skinn vårskor till sonen på Din sko av märket Rådis. De är jätte bra och kostade 240:- om jag inte minns fel!

• Volpino

Var inne på www. vincentshoestore.com... Jag kanske är dum, men har de inte skor för de med storlek 20-23....? Fanns bara mindre och större. Låter dock inte logiskt..

• Moonis
    Volpino skrev 2007-05-30 13:32:21 följande:
    Var inne på www. vincentshoestore.com... Jag kanske är dum, men har de inte skor för de med storlek 20-23....? Fanns bara mindre och större. Låter dock inte logiskt..
    Fast ibland verkar det som den storleken glöms bort. HM tar in skor till st 20/21 o sen börjar storleken på 23 igen. Vad hänt med 21/22 liksomFundersam
  • Felice

Jag såg ibörjan av tråden att ni låter barnen ärva skorna av syskonen. Man rekommenderar inte att barn ärver skor. Det naturligaste och bästa för barnets fot är att själv få forma skorna. Om barnet som haft skorna innan hade något fel på fötterna kan felet överföras till nästa användare.

• Piff och Puff

Superfit gör jätte bra skor. Helt fantastiska. Men tyvärr inte så billiga.

• miniGrynet

Har oxå hört detta om att ärva skor inte är så bra...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Råsa

Tänkte bara tillägga att Vincents skor kräver en speciell passform på fötterna och funkar inte på alla barn. Jag jobbar på förskola med barn från 1-3 år och i vintras hade vi ett barn med skor från vincent där det slutade med att föräldrarna fick köpa nya eftersom de inte satt bra utan ramlade av. Så det gäller att prova skorna på barnet för att se hur de funkar.

Hos oss är det PAX sandaler som är favoriten just nu och så var det även förra sommaren.

• miniGrynet

Men prova skorna på gör man väl alltid, oavsett om det är barn eller vuxen som ska köpa skor?

Vet inte om Vincent har en speciell passform på sina skor, men alla märken passar ju inte alla fötter. Oavsett märke.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • game set match

Råsa - det var nog en av de naivaste kommentarerna jag hört!

Vincent har olika skor som passar olika fötter bättre. Precis som ex.vis Kavats skor så passar inte alla modeller alla barnfötter.

Oavsett vilket märke man köper ska dessa provas ordentligt innan köp för att se att de verkligen passar barnets fot. Sen kan man handla skor på Vincent, Skopunten eller Barnskoshopen.

Svar på tråden BARNSKOR=)