*VARNING äckliga bilder* Usch så foten ser ut!
Bakgrund:www.familjeliv.se/Forum-3-28/m20749739.html
Snabbfakta:
för 2 veckor sedan var min son på behandling mot vårtor. Fick dem frysta med flytande kväve. Vårtorna reagerade med att bilda vätskefyllda blåsor vilket är en helt normal reaktion. Kanske till och med önskvärd.
Men på foten slutade inte blåsan växa och den fylldes med blod. Större, ömmare och ondare för var dag. 4 dagar senare går han till vårdcentralen och får blåsan tömd.
Nu har det alltså gått ytterligare 9 dagar och min son har kommit hem efter att ha varit hos sin farmor under hela denna tid. Pojken säger själv att blåsan ser "bra" ut nu i jämförelse med vad den har sett ut. jag tar bort plåstret och ser till min förskräckelse något helt groteskt äckligt. Eller...jag kanske överdriver?
Varning för äckliga bilder
|
|
|
|
|
v

Den såg bättre ut de första dagarna. Då var det "bara" så här stort:

Men sedan växte alltså blodblåsan och man tog hål på den på VC.
Fyyyy va äckligt! Ska det verkligen bli så här? För en behandling mot en ynklig liten fotvårta på kanske 3 millimeter i diameter på sin höjd?
(bilderna ska vara klickbara om jag gjorde rätt) TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 22:31:23:
Behandlande klinik:
HUD/STD-KLINIKEN, BORÅS, Södra Älvsborgs sjukhus
Så här ser de själva på saken:
Jag ringde Hudkliniken allra först för att höra. Innan han ens varit till en läkare.
Jag beskrev att det blivit en jättestor blodblåsa och tjejen bara fnös och sa att så SKA det bli och det är inget att bry sig om.
Jag blev skitarg och försökte få människan att fatta att jag INTE menade en VANLIG liten enkel blåsa men hon fortsatte med att jag hade fel för så skulle det visst bli. Annars kunde inte vårtan försvinna.
Samma dag var farmor iväg med Victor till vårdcebntralen i Vallentuna för att kolla upp den gigantliska blodblåsan som gjorde mer och mer ont. Läkaren på VC blev helt förskräckt och sa att hon aldrig sett något liknande. Hon tömde blåsan eftersom trycket var så högt och det orsakade smärta.
Sen ringde jag åter igen till Hudkliniken och berättade vad läkaren sagt. Den tjejen var mycket trevligare och förstod mig och lyssnade och var trevlig och sa att klinikchefen skulle ringa upp mig på måndagen efter 8detta var förra fredagen).
På måndagen ringde mycket riktigt chefen upp. Hon tog det hela med ro och menade att reaktionen var fullkomligt normal. Att läkaren på VC hade blivit förskräckt beröodde endast på okunskap. De kan inte sånt på VC menade klinikchefen utan det är bara hudläkare som kan sånt och enligt henne så var det fullt normalt med en reaktion på en vårtbehandling. det är ju så vårtorna försvinner.
Jag blev så arg så jag kokade. Varför fattade puckot inte när jag beskrev hur allvarlig reaktionen blivit?
Jag skällde ut henne och förklarade att jag nu kommer gå vidare med en anmälning. jag ville vänta och se vad de hade att säga men eftersom hon bara hånade, vägrade stå för misstagen och förringade min sons skada så fick de skylla sig själv. Sen fick hon en lur i örat.
Nu när han kom hem så jag fått se själv så är jag nöjd med beslutet att anmäla...