• dyckan

mio,min mio.

jag läser högt till min äldsta pojke och har precis läst klart boken Mio, min Mio. nu började jag tänka lite. Dör Bosse när han kommer till landet i fjärran?? Sover han bara. Han säger ju i boken att hans tant Edla och farbror Sixten inte kommer kunna hitta honom här i våran värld eftersom han åkte iväg med anden. I bröderna Lejonhjärta så där skorpan och Jonatan för att kunna komma till nagijala.
    Någon av er som oxå tänkt i dom banorna??

• Svar på tråden mio,min mio.
  • Donna69

när jag var liten sa vi att han reste iväg till sin pappa fast på ett annorlunda sätt....

va tvungen o se den igår för o drömma mig tillbaka till barndomen

• Villemol

Har alltid antagit att Bosse dör...
    Har inte läst den på många år och har alltid haft en liten dramatisk ådra så det kanske inte alls är på det viset.

• Donna69

hur dog han iså fall??

måste ha missuppfattat nåt! =)

• dyckan

det är ju det som jag undrar. frös han ihjäl, även fast det var sommar. blir han mördad??? Jag vet inte, men det slog mig bara att mina barn kanske frågar det i framtiden och då kan det vara bra att ha ett svar...

• Donna69

måste läsa sagan, för i filmen är det inte så....vad jag upplevt iaf.

fast man kan ju tycka olika-..=)

• Donna69
    Donna69 skrev 2007-05-28 08:39:59 följande:
    när jag var liten sa vi att han reste iväg till sin pappa fast på ett annorlunda sätt....va
    Jag håller fast där. guld-äpplet var hans biljett. Anden hans transport.

Edla o Sixten ville ändå inte ha honom, o mycket möjligt så sa tanten i kiosken nåt till dom? Kanske? Dom kanske fick ett kort så småningom??

well well...för mig dog han inte iaf
  • dyckan

donna69: i boken dör han ju inte. han far ju med anden. Bo säger ju i boken att alla kommer leta efter honom men att ingen kommer hitta honom eftersom han inte finns där.

• Villemol

Det är helt klart en tolkningsfråga

Jag har som sagt alltid trott att han frös ihjäl MEN han vet det inte själv ju!

Svar på tråden mio,min mio.