• Ayya

Cola Zero, bra eller dålig?

Köpte cola Zero i helgen. Jätte god. Men jag o maken har pinkat konstant sen vi drack den. Någon mer som märkt åt liknande?

• Svar på tråden Cola Zero, bra eller dålig?
  • Chaplin

Har druckit den en gång eftersom Coca Cola delade ut gratis sådana på stan i förra veckan. Märkte inget särskilt, mer än att den var ganska äcklig!

• korven72

Åhh drick inte sånt. Man bytte sötningsmedel på cola light från aspartan till nåt som jag itne kommer ihåg. I cola Zero har man dock tillsatt detta igen!

Det finns inte ordentlig forskning på vad som händer i kroppen av dessa ämnen.

Köp en soda stream istället och drick bubbelvatten *ler*

• Cheera

Bättre för miljön, sämre för oss.
    Har inte druckit den och lär nog aldrig göra det. Tycker inte om light så då törs jag inte prova zero:n heller.

• korven72
    Cheera skrev 2007-05-28 10:17:41 följande:
    Bättre för miljön, sämre för oss.Har inte druckit den och lär nog aldrig göra det. Tycker inte om light så då törs jag inte prova zero:n heller.
    bättre för miljön?
  • ludenben

läsk är dåligt, sukralose,aspartam eller socker kvittar. Att dricka nån form av ligt tycker jag är bara att gömma sig bakom en sköld, en ursäkt för att kunna dricka detta "förbjudna" med gott samvete. Dricker sällan läsk men gör jag det stoppar jag verkligen inte i mig sonstgjorda sötningsmedel som ingen egentligen vet hur farligt det är. aspartam är ju ett gift dessutom som är förbjudet i vissa länder.

• Ayya

Va mer intresserad av just fenomenet kissnödighet av Cola Zero...

• skogstjejen19

det som man vet är att sukralose och aspartam är lika onyttigt som socker i längden,
    det kan även vara mer fett bindande än socker tror forskarna,

så sluta drick/ät light produkter, ät av den riktiga varan, fast inte så ofta och så mycket
    då är det okej. lagom är bra

• Polgara

Smakar skit,precis som coca cola light!Urk för light produkter.

• korven72
    Ayya skrev 2007-05-28 10:21:36 följande:
    Va mer intresserad av just fenomenet kissnödighet av Cola Zero...
    Hmm då zero inte funnits så länge så tror jag itne dom brytt sig om att göra så mycket forskning på om man kissar mer... ring konsumentnumret på burken och fråga dom! *ler*
  • Ayya

Njae, va nog inte så intresserad av forskning. Mer om någon annan här varit med om det .

Men det verkar som om många har åsikter om Cola men ingen vill tyvärr svara...

Svar på tråden Cola Zero, bra eller dålig?