• januari

pysslingförskola??

Hej,

Är det någon som har erfarenhet av Pysslingens förskolor? Vår dotter har fått plats på förskolan Krukmakaren på Södermalm i Stockholm och vi har fått mkt kort betänketid att bestämma oss.

Personalen verkade jättebra, men däremot var jag inte så imponerad av lokalerna. Någon som har erarenhet av denna eller nån annan pyssling-förskola?

• Svar på tråden pysslingförskola??
  • Caliza

*nyfiken*
    Ja vill oxå veta. Har aldrig hört det förr...... Pyssling-förskola -vad står det för, vilken inriktning/pedagogik?

• rainbowbrite

Här har ni en tjej som har jobbat på 2 olika pyssling förskolor, jag har trivts superbra!! Barnen har det bra på dom förskolorna jag jobbat på iallafall!

• rainbowbrite

Men o andra sidan har jag jobbat på "vanliga" förskolor oxå... så jag tar inget parti, tycker det e samma lika! (det va ju inte till så mycket hjälp)

• Lilla Pe

Min dotter gick där några månader förra sommaren. Bytte dit eftersom vi hade så lång resväg från hennes första fsk. Hon trivdes bra och personalen var trevlig, men när hon fick erbjudande om plats på vårt "drömdagis" så bestämde vi att hon skulle byta ändå. Dottern trivdes helt ok, men jag själv fick aldrig den där trygga sköna känslan av att "här vill jag också vara hela dagarna". Men det är jag, och jag är väldigt mycket känslomänniska. Det enda konkreta negativa var att de glömde att fira dotterns födelsedag och inte hade något vettigt svar på varför.

Vet inte om detta hjälper dig, men då har du fått höra min erfarenhet iallafall.

• Ell

Vår son ska börja på en Pysslingförskola i augusti! Jag är så glad att vi lyckades få en plats där istället för i någon av de kommunala som vi var och tittade på. Verkar mycket bättre på bla. mindre barngrupper, egen kokerska, mysiga uteplatser, fina lokaler, trevlig personal, barnen sover utomhus i egna vagnar etc. Jag hoppas vi blir nöjda men det känns lovande!

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
Svar på tråden pysslingförskola??