• MiaBu

honung till min bebis

Hej

Min make sa idag att han gett honung till vår snart 6 mån gamla bebis.

Jag är nu jätteorolig eftersom jag vet att det kan vara farligt - vilket han inte visste.

Behöver man ta bebisen till läkare? Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden honung till min bebis
  • Bebben06

Asså.. de visste ja inte. Varför e de farligt? tur att våran lille elias inte fått nån honung då ;S

• Livshlädje

Oj, vad olyckligt. Jag har dock ingen aning om hur farligt det är.. Kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen..?

• Camilla86

jag hörde av min barnmoska att det var farligt pga att det är en fäskvara alltså att dem inte gjort ngt med den å kan inehålla för mycket bakterier.. eller ngt sånt

• MiaBu

det finns tydligen någon bakterie som kan prsaka skada i tarmen. Det behöver inte finnas men kan det. HAr läst att man inte ska ge honung till barn under ett år

• Yvonne81

Jag hade gjort som kanelbulla skrivit - ringt sjukvårdsupplysningen.

Jag visste att det är farligt för bebisar - att det kan bli som gift och det finns små barn som dött av honung men jag har ingen aning om HUR farligt det är. Jag misstänker ju att många råkat ge sina småbarn honung av misstag och de överlevt så det är nog ingen fara. Men ring dem för säkerhetsskull!

• MiaBu

Ja detta ska tydligen ha hänt förra veckan men han har glömt säga till mig...

Ska nog ringa BM o fråga imorgon.

• HellviHumle

Å andra sidan gjorde man det förr i tiden.

• Pikku Enkeli

Det är sån liten risk att något farligt ska ske att den är nära obefintlig.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
Svar på tråden honung till min bebis