• Samsonia

Vad tycker ni om namnet Loke?

ja som frågan lyder... Jag kan tycka att namnet i sig är det väl inget fel på men om man ser vad det kommer av blir jag mer tveksam då loke var en ond gud (om jag inte minns fel även son till en jätte) i den nordiska mytologin. Hans egenskaper var bland annat list och elakhet...

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Loke?
  • e bennet

Fint men man tänker ju på den dumma mytologisnubben.......då är ju mahatma gandi ett positivare namn??? Han var ju snäll i allafall....

• fialotta28

Tycker inte om det namnet. Påminner för mycket om guden loke i den nordiska mytologin. Och det är inte positivt!

• Stjärnanis

Jag tänker på gladiatorn Loke i tv4s program, så jag tycker det inta passar på en liten bebis.

• Valkyriah

Världens finaste namn och bärs av världens finaste pojk-min son

Kan man sin mytologi så vet man också att guden Loke inte var "ond" rakt igenom och han var en väldigt vacker gud också

I want to be just like barbie,that bitch has everything...
  • Alvira

Tycker namnet är jättefint! Jag får inga dåliga associationer till det, trots att jag kan min mytologi...

• plingplong

Får jag en son nångång så ska han då heta Loke Så det så

• Kall öl

Sådääär... Love är finare

Don't mess with me
  • Gabriella S

Gillar inte, eftersom Loke - som många har påpekat - hade en massa dåliga egenskaper. Han var inte bara ond, utan dessutom lömsk och feg också! Dessutom finns det en burlesk berättelse, där han förvandlar sig till ett sto, och blir påsatt av en hingst och föder en varelse som jag inte kommer ihåg vad den hette nu!

• LillaStollan

Namnet är väl fint egentligen men jag tänker ju dels på Loke i nordiska mytoliogin och dels på Loke Martinsson i Glenn Killing

• Theolin

Fint. En kompis son heter så och han är supergo

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Loke?