Hur känns foglossning?
En liten undran....hur känns det när man har foglossning? Och VAR gör det ont?
En liten undran....hur känns det när man har foglossning? Och VAR gör det ont?
du har ont i slutet av ryggen å nermot bäckenbenat..jag har själv början till foglossning och det gör ont i hela ryggen till slut...känns typ som träningsvärk fast värre..
ett tips är att simma det hjälper..
Det kan kännas fram på magen vid blygdbenen, bak på rumpan, i längdryggen och svanskotan. Det kan även stråla ner i benen.
Jag började få ont redan i v 9 men det gick över i v. 20 vilket var väldigt skönt då jag knappt kunde ligga ner ännu mindre vända mig om. Men det är nog ovanligt.
De flesta får ont först senare i graviditeten.
Har nåt skumt som strålar i blygdbenet känns det som....men det är ju mer på framsidan inte i ryggen....men jag vet inte vad det kan vara?
Mitt sitter i ljumskarna. Fruktansvärd värk i ljumsken som strålar ut på insidan av benet. Kan även sitta bak vid ryggslutet och stråla ut åt sidorna eller ut i benen, eller så har man ju en fog mitt fram vid blygdbenet som oxå kan värka.
Jag har foglossning i blygdbenet. Känns som det brinner under könshåret ungefär och strålar ner mot ljumsken ( bara ena sidan ).
Det blir värre beroende på hur jag har suttit. Fick tipset att sitta med benen ihop och rak i ryggen och det hjälper jättemycket, i förebyggande syfte.
Har jag redan hunnit få ont hjälper bara att lägga mig på rygg med benen högt i 1 timme. Sen är smärtan lindrad en stund till
Men oj, då kanske det är det jag har då!!! Det strålar till liksom....sitter inte i så himla länge (än så länge iallfall)....men det komerm titt som tätt. Ur störigt! har märkt att det är lite skillnad beroende på hur man sitter. Går in i v.14 imorrn....kanske är lite tidigt med foglossning?
Jag har svår foglossning. Det sitter i ryggslut, ner mellan benen som strålar nästan ända ner mot knäna. svårt att lyfta mitt vänstra ben då senan på insidan låret gör jätteont. Har tens mot ryggvärk+tabletter. Starka sådana. Fogl.bälte och kryckor. Kan inte simma, inte gå och bära, inte göra de enkla övningar jag fick i början.
Har du enklare foglossning så träna, det känns då bättre eller simma. Bada varmt. Gör jag nu, det lindrar.
Aha, oki....då ere bra att jag cyklar 2 mil om dagen och går u med vovven då
jag har jobbig foglossning.. ont i hela bäcken-partiet, strålar i ryggen, rumpan+svanskotan, ljumskarna, låren, blygdbenet.. ner i hela vänsterbenet, går med kryckor för jag har ingen kraft i det vänstra benet.. simma hjälper inte, gör det bara värre när jag väl kommer upp ur vattnet, kan inte gå utan kryckorna någon längre bit, kan ej cykla för då känns det som jag ska spricka, kan ej sitta längre stunder för då gör det ont och benen domnar bort, kan inte vända mig i sängen utan att det knakar i hela bäckenet.. som tur är så har jag bara några veckor kvar till BF.. och gissa om jag längtar.. är less på att vara gravid nu!
jag hade ont i fogarna över blygdbenet och ner i ljumskarna, gjorde förbannat ont ibland
mammas gumsegos: Håll ut :) det är nog det enda valet :)