• Ghetto bitchen

Någon mer som har problem att köpa kläder till smala barn?

Jag har en dotter på snart 4 år och hon är SÅÅÅÅ smal! Hon äter bra och allt, men hon är liten och nätt. Men nu då till mitt problem, jag har jättesvårt att köpa kläder till henne, framförallt mjukisbyxor och kjloar eftersom dom oftast är för stora i midjan och åker ner. I nästan alla mjukisbyxor och kjolar får jag sätta i en extra resår och det är ju inte alltid det lättaste om resåren är fastsydd! Någon som vet vart man kan köpa kläder modell smalare?

Signatur, vad är det?
  • Svar på tråden Någon mer som har problem att köpa kläder till smala barn?
  • kakin 82

min dotter är oxå rättså smal, jag brukar köpa byxor och kjolar som det går att ställa i midjan med knapp och gummiband eller knyt band...vet tyvärr inte någon bra affär...

• Sunniva A

Jag fick oxå sätta i extra resår i många kläder till min dotter förut. (hon var en kurva under genomsnittet på vikten och en kurva över på längden..), jag brukade trä i en extra resår i samma kanal som den fastsydda. (funkar ju inte om resåren är som en synlig kant dock..)På vanliga byxor hade hon nästan alltid hängslen... Nu är hon lite mer "normalsmal" (genomsnittsvikt men drygt en kurva över på längden) och har ofta byxor med ställbar resår som kakin 82 skrev om.

• Mammann

MIn stora tjej hade oxå alltid problem med i den åldern. Det är ju ofta spektrat 1-6 år och då finns det ju blöjbarn med i bilden som oxå ska kunna ha modellen.
    På den tiden var mjukisbyxorna lite tajtare än vad de är nu. Jag hade mycket mer problem med jeans och riktiga byxor. När de slutade åka ner runt midjan så var de redan alldeles för korta. Var heller inte smalast runt midjan egentligen eftersom magen putade (ändå hård liksom) och rumpan var liten. Så smalaste punkten var nog vid höftbenen ungefär. Lärde mig att Po.p, Esprite och Benetton ofta har lite smalare byxor. Iallafall hade de då för ca 2 år sen. Det blir ju lite kostsamt kanske, så jag köpte en del begagnat oxå. Po.p:s jeans har jag sett finns i två modeller nu, en "slim fit" och en baggy, köper slim fit till min tjej nu, ..då har hon nog blivit lite mer normal-hullad nu när honär 6 år, men jag har hört andra mammor säga att deras tjejer inte ens får på sig dom. Äter som en häst, simmar och springer och spelar fotboll som en galning, så det är väl mest muskler, men vid 2-3 var hon väldigt tunn eftersom hon var sjuk..

• Cocarola

Mexx har smala modeller på mjukisbyxor och byxor. Jag har passat på att köpa upp mig på olika storlekar när det varit rea på en outlet nära mig, så har jag haft billiga byxor att ta fram när hon växt.

Känner du någon som ska till USA så be dem köpa superbilliga barnjeans på outlet! Där har de slim fit på de flesta märken. Gillar Lee och GAP mest, för tunna små tjejer. Annars kan man ju beställa på nätet, men då blir det helt andra priser.

• petra m minna 04

både på kappahl och hm och lindex har jag köpt justerbara byxor och kjolar.... mammabyx-iden på barn kläder! Jätte bra tcker jag för dottern har samma problem som TS dotter

• Helenagbg80

min son är likadan, smal och spinkig men växer som gräs. Jag rekommenderar Guppi om affären finns i staden man bor i. Deras kläder (mexx, esprite mfl.) är oftast modell smalare. Köpte nyligen när jag var i Gbg på Guppi ett par byxor som sitter såååå bra på sonen. P.O.P vet jag faktiskt inte vad de har för kläder, har aldrig köpt byxor där. Däremot mjukisbyxor köper jag på Kappahl då de har snöre i midjan. Dvs om din dotter klarar sig utan att ha rosa och "tjejiga" mjukisar

• Annamus

Min son är likadan åxå! Både smal för sin ålder och lång för sin ålder. Men det finns ju bälten och hängslen och sen kan man sätta i resår där det behövs... en annan kul idé är att köpa storlek mindre på byxor och köpa muddtyg och sy där nere. Kom just på det, haha, har aldrig provat men. Men då ska man ju återigen vara lite kreativ. Tänker det ska vara lättare med brudarna då det ju finns så mycket kjolar och sånt men... kanske inte.

• Sanna00

Min dotter har alltid varit lång o smal.Har alltid poblem med byxor,jeans o kjolar.
    Hon har alltid få jeans eller byxor,vilket är så trist.

Jag hittar ibland på Kapp Ahl eller Lindex.Nån enstaka jeans för smala har jag hittat på Ullared....men jag får ofta leta väldigt länge för att hitta...

• Elli47

Jag har en 4-årig pojke är jättesmal och har ganska långa ben så det är supersvårt att hitta byxor som sitter kvar på honom... oftast bara gympabrallor som passar. Brukar få sätta i extraresår i en del byxor.

• tessan27

Me&I har smala byxor. Min tjej är bara 1 1/2 år än så länge men smal och tights från Me & I sitter jättebra på henne och deras andra byxor också. De är även justerbara i midjan.

• Pejo

Skulle med säga MeandI men såg att någon hunnit före

• Joppis81

Har samma problem. Måste alltid se till att kläderna både till stora och lilla tjejen har ställbar resår i midjan, dragsko eller knytband. Att köpa vanliga tights och sådant funkar inte, allt åker ner...*suck*
    Jag handlar de mesta kläderna på PoP för där finns det nästan alltid saker som kan göra plaggen smalare.

• Emma m Theodor

Jag har en nätt 4-åring (98 cm och 14 kg) och tex KappAhl är helt ointressant. Däremot kan jag ofta handla på HM till honom för att man kan sätta in resåren med knappar i midjan. Jag kan inte köpa byxor som man inte kan justera i midjan. Det blir alltid för stort.

• Emma m Theodor

Jag har en nätt 4-åring (98 cm och 14 kg) och tex KappAhl är helt ointressant. Däremot kan jag ofta handla på HM till honom för att man kan sätta in resåren med knappar i midjan. Jag kan inte köpa byxor som man inte kan justera i midjan. Det blir alltid för stort.

• Mickus

MIn tjej är likadan. Jag kör på mexx, de är smala i passformen och passar tyvärr inte alls min lilla knubbiga 1,5 åring.
    LOGG på HM har nog mer eller mindre alltid ställbar resor i midjan.

• tvåblå

Tips för mjukisbyxor, sätt en s.k "vanthållare" baktill och dra ihop med, om du inte vill sy i extra resårer. Är själv Jätteglad, för jag har hittat jeans som passar min tunnis. Var på marknad nyss, och bland alla stånden stod en thailändsk tjej som sålde kläder. Hon hade jeans oxå, som var såååå smala ! Passade helt perfekt på min tjej !! Så ut på sommarmarknader o leta !! Har själv kört mycket med Lingon & blåbärs bootlegs som oxå sitter rätt bra, både för att dom inte är så höga i midjan, och för att dom har fritt löpande resår som är lätt att ta in. Min tjej gillar inte ställbar resår, hon tycker att knapparna skaver och gör ont....
    Annars gör jag ofta så att jag köper tights och leggings i en storlek för stort och sen tumlar jag dom, då kan dom bli mer lagom, för midjemåttet på 98 eller 104 skiljer inte så mycket, så en tumlad 104 sitter rätt bra som 98.

• Mallory

Oxå samma problem!

Fast jag handlade på Gekås i ullared för några månader sen o där hade dom justerbarmidja som funka jätte bra, gäller bara att hitta det här omkring oxå! :-/

]Älskar mina pojkar [
  • mamma me tre

katvig kläder tycker jag är smalare, det funkar på min smala 4 åriga kille..105 cm och 15 kg..

• tvåblå

Glömde att säga, leta efter mjukisar med elastan i. Dom har oftast bättre passform. Själv har jag hittat störtsköna tights o mjukisar med elastan i på Åhléns

Svar på tråden Någon mer som har problem att köpa kläder till smala barn?