Inlägg från: tvåblå |Visa alla inlägg
  • tvåblå

Någon mer som har problem att köpa kläder till smala barn?

Tips för mjukisbyxor, sätt en s.k "vanthållare" baktill och dra ihop med, om du inte vill sy i extra resårer. Är själv Jätteglad, för jag har hittat jeans som passar min tunnis. Var på marknad nyss, och bland alla stånden stod en thailändsk tjej som sålde kläder. Hon hade jeans oxå, som var såååå smala ! Passade helt perfekt på min tjej !! Så ut på sommarmarknader o leta !! Har själv kört mycket med Lingon & blåbärs bootlegs som oxå sitter rätt bra, både för att dom inte är så höga i midjan, och för att dom har fritt löpande resår som är lätt att ta in. Min tjej gillar inte ställbar resår, hon tycker att knapparna skaver och gör ont....
    Annars gör jag ofta så att jag köper tights och leggings i en storlek för stort och sen tumlar jag dom, då kan dom bli mer lagom, för midjemåttet på 98 eller 104 skiljer inte så mycket, så en tumlad 104 sitter rätt bra som 98.

• tvåblå

Glömde att säga, leta efter mjukisar med elastan i. Dom har oftast bättre passform. Själv har jag hittat störtsköna tights o mjukisar med elastan i på Åhléns

Svar på tråden Någon mer som har problem att köpa kläder till smala barn?