• hejentjej

tips mot att försova sig?

jag har alltid varit väldigt punktlig av mej, och aldrig kommit försent, men nu när jag flyttat så går det en buss i timmen max, missar jag den kommer jag försent 30 minuter, det har hänt 2 ggr nu på 2 månader, jag tycker det är pinsamt, jag sätter mobil väckarklockan, men vet inte vad som händer, har mobilen bredvid mej men klickar väll bort larmet : (

tips? råd!?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 15:23:53:
    blir extra trött av pollen allegin mm nu, så jag måste bara ta mej upp, sen går de bra när ja väl rest mej

• Svar på tråden tips mot att försova sig?
  • Mirris

Ställ den inte för långt bort. Räcker ju om du bara behöver ställa dig upp för att stänga av den.

Ställer du den för långt bort så kanske du somnar om för den inte låter tillräckligt.

• hejentjej

killen väckte mej alltid innan då vi gick upp samtidigt, men nu går han upp en timme innan jag går upp

• Jen 82

Min lillebror har annars en superväckaklocka
    Den ringer plus att man har en platta under kudden som börjar skaka som en tok så det är svårt att bara somna om med en jordbävning under kudden
    Köpt på teknikmagasinet tror jag!

• Mirris

Ibland brukar jag ringa till jobbet o be dom ringa o väcka mig

Men det funkar ju för att vi jobbar dygnet runt.

Det finns ju telefonväckning oxå.. kolla i telekatalogen. Man trycker typ *siffror*tid man vill vakna..#

Tror inte de tär särskilt dyrt heller. Det är ju bara en telefonsvarare som ringer upp o talar om att klockan är si o så

• cicci85

telefonväckningen är skitdyr, 40 kr! och det är en person som ringer upp, iaf när jag använde mig utav den...
    jag ahr inga bra tips, killen sover som en stock på morgonen, vaknar inte ens av klockan som ringer! En sån klocka med lampa i då? Så att det blir ljust direkt?

• Tania

Köp fler väckarklockor och ha dem på olika ställen i rummet och ställ dem med väckning två minuter ifrån varandra så du inte går upp och stänger av en och går och lägger dig igen... för då ringer ju nästa klocka.

• game set match

Jag hade problem med att försova mig som tonåring (ovanligt... ) och bestämde mig för att köpa en ny väckarklocka.

Gick till butiken och sa att jag vill ha väckarklockan som låter värst... Det tog en dryg vecka så var jag tillbaka till butiken med klockan och sa att jag ville byta. Jag var livrädd för den!!
    Vaknade säkert en halvtimme innan för att verkligen hinna stänga av den innan den ringde.

Efter det har jag aldrig haft några problem med att försova mig. Och det är 15-20 år sedan det här utspelade sig.

• Karamellfabriken

Köp en sådan där gammal väckarklocka som man vrider upp. De låter jättemycket och man behöver inte oroa sig för strömavbrott eller att batteriet ska ta slut.
    Den sätter du sedan på ett fat med teskedar på.
    Kan lova att du vaknar.

All you need is love
  • EvilBetty

Jag har samma problem.. ställer mobilen, ber sambon gömma den så jag inte vet var den är på morgonen, men så fort den ringer så går jag upp, stänger av och somnar om.
    Det är som en reflex, ibland kommer jag inte ens ihåg att den ringt.

Sen har vi en klockradio också. Den är hur högljudd som helst, men jag hör aldrig den :/

Svar på tråden tips mot att försova sig?