• Ojsanda

kattungar, ge bort eller sälja

När man ska lägga ut kattungar på tex blocket så säljer man ju dem självklart. så de inte ska bli ormmat...
    men om de var en nära kompis som ville ha en av ungarna,, hade ni sålt dem då oxå?
    i min värld så hade jag givit bort dem då.. om ja vet att inte personen har en orm dvs..

• Svar på tråden kattungar, ge bort eller sälja
  • Triple Trouble

hade gett bort de till en vän gratis, om det inte var någon specialras kanske som kostade 10 000 kronor.

• Suskiv

Tycker du att en kattunge är mindre värd än en kanelbulle på konsum? Ja i sådanna fall kan du ju ge bort dem.

• Majsan70

Jag hade sålt kattungen även till en nära kompis. Om du ser till att de är vaccinerade ggr 2 samt avmaskade så tar du sen betalt för just det. Då får katten en annan status.

• gresligagreta

hade jag en god vän och fött upp bonnkatter så hade hon fått en men jag hade ej givit bort en raskattunge inte gjort någon skillnad fullt pris

• Zavannah

Bra fråga faktiskt. Ibland ser man ju lappar på ica om kattungar bortskänkes... Jag fick min katt på det viset. Och jag betalade ingenting för honom... Men så har jag hört att en del ger en symbolisk summa på tex 1 kr eller 10 kr. Har ibland funderat på om jag borde ha givit den förra ägaren något.

• Ojsanda

men om de inte är de då??

Majsan70 skrev 2007-05-29 17:07:59 följande:
    Jag hade sålt kattungen även till en nära kompis. Om du ser till att de är vaccinerade ggr 2 samt avmaskade så tar du sen betalt för just det. Då får katten en annan status.
  • Ojsanda

ja har en vän som har 3 katter.. 6 ungar var har de fått 0 18 st.. å hon ska ta bet av mig!.. de är lågt.. ja gör henne en tjänst anser ja

gresligagreta skrev 2007-05-29 17:09:00 följande:
    hade jag en god vän och fött upp bonnkatter så hade hon fått en men jag hade ej givit bort en raskattunge inte gjort någon skillnad fullt pris
  • Majsan70
    Ojsanda skrev 2007-05-29 17:13:10 följande:
    Det skall dem vara om man är mån om katternas bästa.
    De skall vaccineras vid 8 samt 12 veckor. Samt vara avmaskade när de lämnar hemmet. Det tycker jag att man är skyldig att göra för djurets bästa. De skall gärna vara id-märkta oxå.

Då kan man ta ut självklostnadspriset för dem och sen kanske nästa ägare fullföljer sitt ansvar och fortsätter vaccinera regelbundet.
  • Majsan70
    Ojsanda skrev 2007-05-29 17:13:10 följande:
    Mycket bra av henne att ta sitt ansvar när hon nu fått en massa huskatter. Fler borde ta betalt för sina kattungar så får de högre status.
  • Pumpkin

gresligagreta skrev 2007-05-29 17:09:00 följande:

Hur kommer det sig? Är huskatten mindre värd? För den ska ju också födas upp på bästa sätt med bra foder, avmaskas, vaccineras osv?
Svar på tråden kattungar, ge bort eller sälja