• Allt går fort

Varför bits våran hamster=(

Köpte en hamster för 2 dagar. och vi har låtit han vara i buren sen dess efter råd från zoo affären. Men nu idag då vi ska försöka prata med han så har vi bara haft handen nere i buren och haft något gott att locka med typ gurka. men han gör endå inget annat än biter en=(

så någon som vet varför bits han? Han får ju komma fram i sin takt och allt

• Svar på tråden Varför bits våran hamster=(
  • Joshua

Två dagar är ju inte mycket..Det är ju nytt för honom. Ge honom lite tid. Hade uppe o kelade mkt med mina hamstrar och marsvin när jag var barn och de blev jättetama.

• Allt går fort

jo tänker ju testa ha han i buren lite till. Tycker det är så konstigt då han kommer fram självmant och allt o sen biits=( kan de vara att man är salt om händerna eller något sånt han vill åt?

• Pilgrimka

eller så är den på tjocken.
    Det var vår hamster som vi köpte. hon var tokvild, men det fick sin förklaring två veckor senare när det ploppade ut nio ungar.
    De vill ju helst var i fred när de väntar smått

• Pilgrimka

hamstrar är ju faktiskt köttätare. du kanske luktar mumsig daggmask om fingrarna ?

• Allt går fort

är inte ja som r inne i buren med handen jag är livrädd för dom=) haha är gubben. Men hmm så våran hane kan alltså vara en hona som är på tjocken?=)

• Flotta

Bits den ordentligt då? Eller bara nafsar? Vår hamster har bara bitit en gång, och då stack jag in fingret i boet, får skylla mig själv... Annars nafsar hon bara rätt mycket, vill väl smaka lita bara

• Allt går fort
    Flotta skrev 2007-05-29 22:03:24 följande:
    Bits den ordentligt då? Eller bara nafsar? Vår hamster har bara bitit en gång, och då stack jag in fingret i boet, får skylla mig själv... Annars nafsar hon bara rätt mycket, vill väl smaka lita bara
    smånafsar o småbiter typ sambon fick ett litet hål en gång men annars är de bara att den har nafsat
  • Flotta

Dom ser ju dåligt så den kanske tror att han är en morot eller nåt... Men det blir nog bättre med tiden, vår va rätt feg i början men har blivit mycket tamare nu. Tog nån vecka innan hon kände sig hemma tror jag. Lycka till!

• Zaria

Den kanske är väldigt ohanterad sedan innan?

Tycker ni skall fortsätta ta det lugnt, och som någon skrev så ser de dåligt.
    Prata med den mycket och klappa även om ni inte lyfter upp den, men ta även upp den och klappa den på hamsterns villkor, en del gnagare kan man få övertala ordentligt att man är trevlig,annars har de hamstrar jag haft småbitit emellanåt, men inte hårt.

• Allt går fort

okej ska be sambon göra det ikväll.  tycker det är skönt att den inte är blyg iallafall. för den kommer fram. Men tiden får utvisa. han är ju riktigt charmig och söt iallafall=)

• molly 81

Har visserligen inte hamster men gerbiler. Den ena har alltid hatat att bli hanterad.. han bits och bits tills man släpper honom.. Även han nafsar på en när vi ahr handen i buren. Men det är inte mer än nafs.. Sen är väl hamstrar lite småsura vad ajg har förstått?!

Men ett tips är att blåsa på den när den bits. Då blir bitade kopplat med ågon obehagligt. Har funkat på min gerbil som inte nafsar i närheten av vad han gjorde innan..

Lycka till
    emma minus en makaron fast med en Lennox och en Larry

• perpa

Den är säkert jättestressad. Och hamstrar brukar bitas....har jobbat i en djuraffär så jag har erfarenhet....

• Allt går fort
    perpa skrev 2007-05-31 20:07:22 följande:
    Den är säkert jättestressad. Och hamstrar brukar bitas....har jobbat i en djuraffär så jag har erfarenhet....
    okejs å har vi otur så kommer han fortsätta bitas?
  • N O R A

hamstern måste vänja sig vid buren i några dagar och man ska helst bara sitta och prata med hamstern. Sen kan man hålla ner handen med något gott i. Ha gärna en handske på handen som hamstern får bita i. Den bits för att den är rädd.

Svar på tråden Varför bits våran hamster=(