• lonnir

Kronofogden

man får leva på soc normen..
    det är tufft, men man får omprioritera det mesta i livet bara!
    Tyvärr så finns det oftast inte så mycket man kan göra, dem måste ju ha sina pengar!

• lonnir

Anonym (Ledsen) skrev 2007-05-29 23:21:07 följande:

ja det är ju det...men man vill ju göra rätt för sig men då tycker man att dom kan ta lite häsyn med
    Jo, jag vet tro mig, jag vet hur det är sitter i samma sits som du!
  • lonnir

Anonym (Ledsen) skrev 2007-05-30 10:40:24 följande:

finns det någon som har lite tips till mig
    men kan du inte boka in ett möte med KF då? dom brukar inte vara omöjliga dom förstår ju att det inte e så jäkla lätt...!
  • lonnir

ja det kan ju bli lite svårare kanske.. men det med bilen kan ju funka, MÅSTE han ta bilen så gör dom avdrag för det.

• lonnir

en vän till mig fick räkna in att hon var tvungen att ta bilen till jobbet..
    'Hota' med att han isf måste sluta jobba om ni inte kan göra avdrag för det och att då kommer det bara ta ÄNNU längre tid för dom att få sina pengar.

• lonnir

men boka in en tid o prata med dem personligen... skriv inte till dem!

• lonnir

men det är inte så, kämpa!!!
    har dom redan tagit beslutet o allt är så hopplöst, varför då försöka hitta lösningar?
    Ring dit o boka in en tid, annars kommer det inte hända något alls!

• lonnir

ring o boka en tid nu, så ska jag höra med min vän hur hon sa saker till dem när hon fick göra avdrag för sin bil!

• lonnir

skriv här när du har en tid!!

• lonnir

ja men måste man inte gå dit för att göra det? jag menar, hur fan ska ni annars göra? det e bara att gå dit då!!!
    annars finns det inga tips jag kan ge dig, ni verkar bara ha mail och telfonkontakt, vilket verkar förjävla oseriöst i mina ögon! tror inte det händer speciellt mycket om ni sitter o gnäller på varann i telefon!

• lonnir

nej men han kan ff göra avdrag hos kronofogden på resorna eftersom han jobbar nu!

• lonnir

men min fråga är ff varför åker du inte dit?

• lonnir

gäller att vara påstridig, skit i vad han säger, kräv en tid!

• lonnir

kan man det?? klart du ska göra det iaf....

Svar på tråden Kronofogden