• Anonym

intimkirurgi..... nu är jag less på skav och ömmande blygdläppar!!!

Hej! Funderar på att förminska mina inre blygdläppar, jag är trött på att det skaver i tajta jeans, cykla kan jag definitivt inte! om inte om cykeln har kärringsdel vill säga ( jättemjuk sadel).
    utseendet bryr jag mig inte om för jag tycker det är ganska fintKyss men just att det stör så mycket.
    klitorisen är rätt "synlig" och igår efter jag och sambon hade sex så var den öm halva dagen och det kom ett obehag av kittel och en stickande känsla Ledsenvad kan man göra?
    jag funderar på en operation men har inte råd! kan man få det betalt? kanske kan jag gå till mödravården och be om en gyn undersökning och tala om mitt problem? finns det någon som vet om man kan få hjälp med detta eller är det helt kört för min del? tacksam för svar....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-30 19:57:32:
    *puffar lite* kanske finns det någon med erfarenhet utav en sådan operation?

• Svar på tråden intimkirurgi..... nu är jag less på skav och ömmande blygdläppar!!!
  • Smilie

Du kan få detta betalt av landstinget om du lider av det fysikskt vilket du gör.
    Ta kontakt med din hälsocentral

• Anonym

skall jag gå till vårdcentralen för att få hjälp? kan dem skicka en remiss då tro?

• Smilie
    Anonym skrev 2007-05-30 09:15:48 följande:
    skall jag gå till vårdcentralen för att få hjälp? kan dem skicka en remiss då tro?
    Ja då skriver de en remiss till en gynekolog som i sin tur håller kontakt med din läkare..
  • Anonym

ringde gyn och fick en tid i juni först och främst för nytt recept på p-piller.. men jag sade att jag lider av skav och hon skulle titta på det. hoppas jag kan få hjälp.

• Anonym
    *puffar lite* kanske finns det någon med erfarenhet utav en sådan operation?
  • Anonym (blygis!)

jag hade samma problem ,men fick de åtgärdat för 2 månader sen.
    jag hade väldiga komplex för detta,nu mår jag jättebra och op gick bra,behövde inte betala en krona säg bara att du lider mycket av de så ordnar de sej!

• Anonym (varning)

Jag skule INTE låta landstinget operera mig där!!!
    Jag ska göra en slidförsnävning när jag fått mina barn, men aldrig att klantlandstinget får göra det. Spara till en "riktig" op hos en privat plastik klinik istället. Landstingspersonalen är inte utbildad inom sånt och gör, enligt vad jag hört från vänner som opererat sig där, dåliga jobb.

• Anonym
    Anonym (varning) skrev 2007-05-30 21:41:11 följande:
    Jag skule INTE låta landstinget operera mig där!!!Jag ska göra en slidförsnävning när jag fått mina barn, men aldrig att klantlandstinget får göra det. Spara till en "riktig" op hos en privat plastik klinik istället. Landstingspersonalen är inte utbildad inom sånt och gör, enligt vad jag hört från vänner som opererat sig där, dåliga jobb.
    det är ju inte bara att spara Men det måste ju vara en rejäl skillnad på att göra en slidförsnävning och att korta av de inre blydgläpparna. kommer givetvis forska närmare inom detta om det blir tal om operation.
  • Anonym
    Anonym (blygis!) skrev 2007-05-30 20:05:14 följande:
    jag hade samma problem ,men fick de åtgärdat för 2 månader sen.jag hade väldiga komplex för detta,nu mår jag jättebra och op gick bra,behövde inte betala en krona säg bara att du lider mycket av de så ordnar de sej!
    Jag lider ju inte av utseendet utan att det stör i mitt vardagliga liv, Jag kan inte ens låna sambons mountainbike och cykla iväg en sväng för guds skullGråter 
    Jag har kommit såpass långt iallafall att jag beställt tid hos gyn för att prata med dom om mitt problem!
    Hur gick du tillväga när du kännde att det fick vara "nog"?
  • Anonym (blygis!)

Jag tänkte att nu jävlar ska jag ta itu med allt som stör mej och ringde till gyn, men jag fick vänta i ca 4månader innan jag fick tid till undersökning men när dom väl hade tittat på mej så dröjde de inte mer än 2 veckor sen låg jag på op.Varför gå och störa sig när man kan få hjälp.Har inte haft några komplikationer alls och hon har gjort ett kanonbra jobb.Det syns inte att något är åtgärdat.Lycka till!

Svar på tråden intimkirurgi..... nu är jag less på skav och ömmande blygdläppar!!!